Plany wspólnego przedsięwzięcia koncernów motoryzacyjnych na rzecz upowszechnienia pojazdów z napędem elektrycznym zostały ujawnione w ubiegłym roku. Udziałowcami Ionity są BMW, Daimler, Ford i Volkswagen za pośrednictwem Audi i Porsche. Prezesem firmy został Michael Hajesch. Firma z siedzibą w niemieckim Monachium na początku 2018 roku ma zatrudniać 50 pracowników. Założyciele zachęcili do przyłączenia się do inicjatywy również innych producentów samochodów.
Zgodnie z przytaczanymi przez AP danymi EAMA pojazdy z napędem elektrycznym stanowią zaledwie 1,2 proc. wszystkich samochodów sprzedanych w Europie w drugim kwartale 2017 r. Głównymi przyczynami niskiej popularności tego rodzaju pojazdów są: wysoka cena, ograniczony zasięg i brak miejsc do ładowania. Największy w Europie odsetek samochodów elektrycznych posiada Norwegia (29 proc. pojazdów rejestrowanych w 2016 roku według danych IEA – Międzynarodowej Agencji Energetycznej). Ma to związek z lokalnymi subsydiami na pojazdy tego typu.