AlertEnergetykaInnowacjeMotoryzacjaWykop

Powstanie około 280 stacji ładowania elektryków dzięki Enerdze Operator i samorządom

Punkty ładowania samochodów elektrycznych w planach Energi. Grafika: Energa Operator

Punkty ładowania samochodów elektrycznych w planach Energi. Grafika: Energa Operator

Energa Operator zamierza zbudować około 280 stacji ładowania we współpracy z samorządami. Punkty ładowania mają powstać w Gdyni, Koszalinie, Elblągu, Płocku, Włocławku Toruniu, Olsztynie oraz Gdańsku.

– Energa Operator wspólnie z władzami poszczególnych gmin uzgodniła plany budowy sieci stacji ładowania i konkretne, optymalne pod względem przyszłego użytkowania lokalizacje. Poszukiwane były miejsca charakteryzujące się dużym ruchem pojazdów, jak okolice galerii i pasaży handlowych, dworców i węzłów komunikacyjnych czy obiektów rekreacyjnych (np. hotele i SPA). Innym kryterium była gęstość zaludnienia, dlatego wybierano najbardziej optymalne punkty w dzielnicach mieszkalnych – czytamy w komunikacie Energi.

Energa przypomina, że zgodnie z ustawą o elektromobilności i paliwach alternatywnych z 2018 roku, polskie samorządy powinny posiadać na swoim terenie określoną liczbę stacji ładowania pojazdów elektrycznych. To, ile urządzeń powinno znaleźć się w danym mieście do końca marca 2021 roku, określa stosunek liczby mieszkańców do liczby zarejestrowanych samochodów i ich przelicznika na każdy tysiąc mieszkańców. Dla przykładu, miejscowość do 100 tys. mieszkańców, w której zarejestrowanych jest 60 tys. samochodów, z których 400 przypada na każdy tysiąc mieszkańców, powinna mieć 60 stacji ładowania. W styczniu tego roku samorządy zobligowane były przygotować zestawienie posiadanych i budowanych stacji. Na terenach, na których ich łączna liczba okazała się niższa niż wskazana w ustawie, Operatorzy Sieci Dystrybucyjnych wybudują brakujące stacje ładowania, wspierając tym samym samorządy.

Energa i samorządy ustaliły najlepsze możliwe lokalizacje stacji ładowania w pobliżu miejscach dużego ruchu pojazdów jak „okolice galerii i pasaży handlowych, dworców i węzłów komunikacyjnych czy obiektów rekreacyjnych (np. hotele i SPA). Innym kryterium była gęstość zaludnienia, dlatego wybierano najbardziej optymalne punkty w dzielnicach mieszkalnych”.

Energa/Wojciech Jakóbik


Powiązane artykuły

Komisja Europejska. Fot. Flickr

KE chce zakazu importu gazu z Rosji od zaraz. Są wyjątki

Komisja Europejska przedstawiła we wtorek projekt rozporządzenia, na mocy którego 1 stycznia 2026 roku ze skutkiem natychmiastowym wejdzie w życie...
Port w Hamburgu. Źródło: freepik

Niemcy oficjalnie kończą umowę czarterową na pływający gazoport

Deutsche ReGas oraz Federalne Ministerstwo Gospodarki i Energii oficjalnie rozwiązały umowę czarterową statku „Energos Power”. Ten pływający gazoport w niemieckim został wycofany z...
Instalacje Grupy Orlen. For. Orlen

Orlen dostanie 1,7 mld zł z KPO na produkcję wodoru

Grupa Orlen uzyskała bezzwrotne dofinansowanie z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Otrzymana kwota na poziomie 1,7 mld złotych ma zostać wykorzystana...

Udostępnij:

Facebook X X X