AlertEnergetykaLogistykaSurowce

Maersk Training i Green Marine szkolą marynarzy z obsługi statków na metanol

Statek Behshad. Fot. IRIB.

Statek Behshad. Fot. IRIB.

Maersk Training, filia renomowanego duńskiego koncernu żeglugowego AP Moller-Maersk, oraz specjaliści od zasilania metanolem, Green Marine, ogłaszają strategiczną współpracę. Ich celem jest tworzenie nowoczesnych i skutecznych programów szkoleniowych dla marynarzy w zakresie obsługi statków napędzanych metanolem.

Jan Tore Knutsen, kierownik działu symulacji w Maersk Training, podkreślił pilną potrzebę dekarbonizacji w przemyśle morskim. Współpraca z Green Marine pozwoli im wykorzystać specjalistyczną wiedzę firmy w zakresie operacji na metanolu, łącząc ją z doświadczeniem Maersk Training w szkoleniach morskich. W efekcie marynarze zostaną wyposażeni w niezbędne umiejętności do bezpiecznej i efektywnej obsługi statków na zielone paliwa.

Green Marine, z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w obsłudze statków napędzanych metanolem, jest idealnie dostosowany do zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania na szkolenia z zakresu paliw alternatywnych. Morten Jacobsen, dyrektor generalny Green Marine Group, wyraził entuzjazm związany z partnerstwem, widząc w nim możliwość stworzenia kompleksowego programu szkoleniowego.

Program „Maersk Training powered by Green Marine” oferować będzie szkolenia techniczne, procedury bezpieczeństwa oraz najlepsze praktyki w zakresie efektywnego korzystania z energii. Szkolenia będą dostępne w różnych formatach, od symulacji po moduły online, adresowane do marynarzy na wszystkich poziomach doświadczenia.

Współpraca ta ustanawia Maersk Training powered by Green Marine jako kompleksowy punkt szkoleniowy w łańcuchu wartości metanolu, obejmujący produkcję, bunkrowanie i eksploatację statków. Według obu firm, dzięki temu przedsiębiorstwa żeglugowe będą mogły płynnie przeprowadzić zieloną transformację i przyczynić się do bardziej zrównoważonej przyszłości przemysłu morskiego.

Z badania przeprowadzonego przez DNV wynika, że ponad 80% marynarzy dostrzega potrzebę szkolenia w zakresie obsługi zaawansowanych technologii, a zapotrzebowanie na szkolenia dotyczące nowych rodzajów paliw, takich jak LNG, akumulatory czy paliwa syntetyczne, jest wysokie i ciągle rośnie.

Offshore Energy / Mateusz Gibała

Korpysa: Zakłócenia transportu na Bałtyku mogą wpływać na rynek (ROZMOWA)


Powiązane artykuły

Zaporoska Elektrownia Jądrowa. Fot. Energoatom.

Szef Rosatomu: możemy zużyć lub zwrócić amerykańskie paliwo

Rosja jest gotowa zużyć dostarczone przez USA paliwo nuklearne, które znajduje się w Zaporoskiej Elektrowni Jądrowej lub też zwrócić je...

Pompa ciepła najtańsza, olej i gaz najdroższe w ogrzewaniu domu

Polski Alarm Smogowy opublikował aktualizację kosztów ogrzewania domów jednorodzinnych w Polsce, opartą na cenach paliw z maja 2025 roku. Dla...

Największy niemiecki magazyn energii zaraz zacznie działać

W położonej na północy Niemiec wsi Bollingstedt oddano do użytku dotychczas największy magazyn energii w Niemczech. Wydajność magazynu wynosi 103,5...

Udostępnij:

Facebook X X X