AlertEnergetykaSurowce

Maersk Training i Green Marine szkolą marynarzy z obsługi statków na metanol

Statek Behshad. Fot. IRIB.

Statek Behshad. Fot. IRIB.

Maersk Training, filia renomowanego duńskiego koncernu żeglugowego AP Moller-Maersk, oraz specjaliści od zasilania metanolem, Green Marine, ogłaszają strategiczną współpracę. Ich celem jest tworzenie nowoczesnych i skutecznych programów szkoleniowych dla marynarzy w zakresie obsługi statków napędzanych metanolem.

Jan Tore Knutsen, kierownik działu symulacji w Maersk Training, podkreślił pilną potrzebę dekarbonizacji w przemyśle morskim. Współpraca z Green Marine pozwoli im wykorzystać specjalistyczną wiedzę firmy w zakresie operacji na metanolu, łącząc ją z doświadczeniem Maersk Training w szkoleniach morskich. W efekcie marynarze zostaną wyposażeni w niezbędne umiejętności do bezpiecznej i efektywnej obsługi statków na zielone paliwa.

Green Marine, z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w obsłudze statków napędzanych metanolem, jest idealnie dostosowany do zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania na szkolenia z zakresu paliw alternatywnych. Morten Jacobsen, dyrektor generalny Green Marine Group, wyraził entuzjazm związany z partnerstwem, widząc w nim możliwość stworzenia kompleksowego programu szkoleniowego.

Program “Maersk Training powered by Green Marine” oferować będzie szkolenia techniczne, procedury bezpieczeństwa oraz najlepsze praktyki w zakresie efektywnego korzystania z energii. Szkolenia będą dostępne w różnych formatach, od symulacji po moduły online, adresowane do marynarzy na wszystkich poziomach doświadczenia.

Współpraca ta ustanawia Maersk Training powered by Green Marine jako kompleksowy punkt szkoleniowy w łańcuchu wartości metanolu, obejmujący produkcję, bunkrowanie i eksploatację statków. Według obu firm, dzięki temu przedsiębiorstwa żeglugowe będą mogły płynnie przeprowadzić zieloną transformację i przyczynić się do bardziej zrównoważonej przyszłości przemysłu morskiego.

Z badania przeprowadzonego przez DNV wynika, że ponad 80% marynarzy dostrzega potrzebę szkolenia w zakresie obsługi zaawansowanych technologii, a zapotrzebowanie na szkolenia dotyczące nowych rodzajów paliw, takich jak LNG, akumulatory czy paliwa syntetyczne, jest wysokie i ciągle rośnie.

Offshore Energy / Mateusz Gibała

Korpysa: Zakłócenia transportu na Bałtyku mogą wpływać na rynek (ROZMOWA)


Powiązane artykuły

Pracownik Central European Petroleum podczas badań na Bałtyku. Obecnie spółka odkryła największe złoże ropy na Bałtyku w Polsce, foto: cepetro

Największe złoże ropy w Polsce odkryte na Bałtyku

Central European Petroleum odkryło największe konwencjonalne złoże ropy naftowej w historii Polski – Wolin East. Znajduje się ono około 6...
Fot. Lądowa farma wiatrowa. Źródło: Freepik.com.

Niemcy płacą miliony przez zastój wiatraków. Winne są sieci przesyłowe

W niemieckim regionie Ostwestfalen-Lippe (OWL) w Niemczech, znanym z licznych farm wiatrowych, koszty niezrealizowanej energii wiatrowej mogą wynieść dziesiątki milionów euro....
Gazprom. Źródło: Flickr

Gazprom nie chce płacić Ukrainie, więc Kijów sięgnie po jego aktywa

Naftogaz planuje odzyskać zasądzone blisko siedem miliardów dolarów od Gazpromu. Jako, że rosyjska spółka ich nie zapłaciła Ukraina planuje odzyskać...

Udostępnij:

Facebook X X X