FuelEU Maritime oraz Europejski System Handlu Emisjami (EU ETS) mogą stworzyć równe warunki dla bio- i e-metanolu, czyniąc ekologiczne paliwa konkurencyjnymi ekonomicznie w porównaniu do paliw kopalnych stosowanych w żegludze, sugeruje nowy raport Methanol Institute.
Raport zatytułowany „Economic Value of Methanol for Shipping under FuelEU Maritime and EU ETS”, wskazuje, że dwa regulacyjne ramy mogą skutecznie zachęcić do przejścia na zrównoważone paliwa, szczególnie metanol. To otwiera drzwi dla przemysłu morskiego do przyjęcia dalszych alternatywnych paliw i podjęcia znacznych kroków w kierunku celu net-zero do 2050 roku.
FuelEU Maritime, inicjatywa UE mająca na celu redukcję emisji gazów cieplarnianych z żeglugi, dotyczy statków o tonażu brutto powyżej 5000, obejmując zużycie energii zarówno w portach UE, jak i podczas rejsów między portami UE oraz 50 procent energii zużytej na rejsach, które rozpoczynają się lub kończą w portach UE. Z kolei EU ETS, rozszerzony na przemysł morski od 2024 roku, wprowadza stopniowe objęcie emisji CO2, wymagając od firm żeglugowych zakupu uprawnień na każdą tonę emitowanego CO2.
Raport podkreśla, że rosnące koszty nieprzestrzegania celów redukcji intensywności GHG FuelEU oraz stopniowe wdrażanie EU ETS sprawiają, że bio- i e-metanol stają się atrakcyjną ekonomicznie alternatywą, pomagając operatorom statków unikać rosnących kar za nieprzestrzeganie przepisów.
Methanol Institute, który otrzymał status konsultacyjny w Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) w sierpniu tego roku, wskazuje, że system limitów i handlu FuelEU i EU ETS może dodać finansową warstwę motywacyjną dla firm do przejścia z tradycyjnych paliw, takich jak olej napędowy o bardzo niskiej zawartości siarki (VLSFO), na czystsze alternatywy.
FuelEU Maritime oraz Europejski System Handlu Emisjami (EU ETS) mogą stworzyć równe warunki dla bio- i e-metanolu, czyniąc ekologiczne paliwa konkurencyjnymi ekonomicznie w porównaniu do paliw kopalnych stosowanych w żegludze, sugeruje nowy raport Methanol Institute.
Raport zatytułowany „Economic Value of Methanol for Shipping under FuelEU Maritime and EU ETS”, wskazuje, że dwa regulacyjne ramy mogą skutecznie zachęcić do przejścia na zrównoważone paliwa, szczególnie metanol. To otwiera drzwi dla przemysłu morskiego do przyjęcia dalszych alternatywnych paliw i podjęcia znacznych kroków w kierunku celu net-zero do 2050 roku.
FuelEU Maritime, inicjatywa UE mająca na celu redukcję emisji gazów cieplarnianych z żeglugi, dotyczy statków o tonażu brutto powyżej 5000, obejmując zużycie energii zarówno w portach UE, jak i podczas rejsów między portami UE oraz 50 procent energii zużytej na rejsach, które rozpoczynają się lub kończą w portach UE. Z kolei EU ETS, rozszerzony na przemysł morski od 2024 roku, wprowadza stopniowe objęcie emisji CO2, wymagając od firm żeglugowych zakupu uprawnień na każdą tonę emitowanego CO2.
Raport podkreśla, że rosnące koszty nieprzestrzegania celów redukcji intensywności GHG FuelEU oraz stopniowe wdrażanie EU ETS sprawiają, że bio- i e-metanol stają się atrakcyjną ekonomicznie alternatywą, pomagając operatorom statków unikać rosnących kar za nieprzestrzeganie przepisów.
Methanol Institute, który otrzymał status konsultacyjny w Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) w sierpniu tego roku, wskazuje, że system limitów i handlu FuelEU i EU ETS może dodać finansową warstwę motywacyjną dla firm do przejścia z tradycyjnych paliw, takich jak olej napędowy o bardzo niskiej zawartości siarki (VLSFO), na czystsze alternatywy.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.