icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Europejskie instytucje mogą promować biometanol jako paliwa morskie

FuelEU Maritime oraz Europejski System Handlu Emisjami (EU ETS) mogą stworzyć równe warunki dla bio- i e-metanolu, czyniąc ekologiczne paliwa konkurencyjnymi ekonomicznie w porównaniu do paliw kopalnych stosowanych w żegludze, sugeruje nowy raport Methanol Institute.

Raport zatytułowany „Economic Value of Methanol for Shipping under FuelEU Maritime and EU ETS”, wskazuje, że dwa regulacyjne ramy mogą skutecznie zachęcić do przejścia na zrównoważone paliwa, szczególnie metanol. To otwiera drzwi dla przemysłu morskiego do przyjęcia dalszych alternatywnych paliw i podjęcia znacznych kroków w kierunku celu net-zero do 2050 roku.

FuelEU Maritime, inicjatywa UE mająca na celu redukcję emisji gazów cieplarnianych z żeglugi, dotyczy statków o tonażu brutto powyżej 5000, obejmując zużycie energii zarówno w portach UE, jak i podczas rejsów między portami UE oraz 50 procent energii zużytej na rejsach, które rozpoczynają się lub kończą w portach UE. Z kolei EU ETS, rozszerzony na przemysł morski od 2024 roku, wprowadza stopniowe objęcie emisji CO2, wymagając od firm żeglugowych zakupu uprawnień na każdą tonę emitowanego CO2.

Raport podkreśla, że rosnące koszty nieprzestrzegania celów redukcji intensywności GHG FuelEU oraz stopniowe wdrażanie EU ETS sprawiają, że bio- i e-metanol stają się atrakcyjną ekonomicznie alternatywą, pomagając operatorom statków unikać rosnących kar za nieprzestrzeganie przepisów.

Methanol Institute, który otrzymał status konsultacyjny w Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) w sierpniu tego roku, wskazuje, że system limitów i handlu FuelEU i EU ETS może dodać finansową warstwę motywacyjną dla firm do przejścia z tradycyjnych paliw, takich jak olej napędowy o bardzo niskiej zawartości siarki (VLSFO), na czystsze alternatywy.

Offshore energy / Mateusz Gibała

Ukraina mierzy się z kryzysem energetycznym. Ma on znaczący wpływ na gospodarkę

FuelEU Maritime oraz Europejski System Handlu Emisjami (EU ETS) mogą stworzyć równe warunki dla bio- i e-metanolu, czyniąc ekologiczne paliwa konkurencyjnymi ekonomicznie w porównaniu do paliw kopalnych stosowanych w żegludze, sugeruje nowy raport Methanol Institute.

Raport zatytułowany „Economic Value of Methanol for Shipping under FuelEU Maritime and EU ETS”, wskazuje, że dwa regulacyjne ramy mogą skutecznie zachęcić do przejścia na zrównoważone paliwa, szczególnie metanol. To otwiera drzwi dla przemysłu morskiego do przyjęcia dalszych alternatywnych paliw i podjęcia znacznych kroków w kierunku celu net-zero do 2050 roku.

FuelEU Maritime, inicjatywa UE mająca na celu redukcję emisji gazów cieplarnianych z żeglugi, dotyczy statków o tonażu brutto powyżej 5000, obejmując zużycie energii zarówno w portach UE, jak i podczas rejsów między portami UE oraz 50 procent energii zużytej na rejsach, które rozpoczynają się lub kończą w portach UE. Z kolei EU ETS, rozszerzony na przemysł morski od 2024 roku, wprowadza stopniowe objęcie emisji CO2, wymagając od firm żeglugowych zakupu uprawnień na każdą tonę emitowanego CO2.

Raport podkreśla, że rosnące koszty nieprzestrzegania celów redukcji intensywności GHG FuelEU oraz stopniowe wdrażanie EU ETS sprawiają, że bio- i e-metanol stają się atrakcyjną ekonomicznie alternatywą, pomagając operatorom statków unikać rosnących kar za nieprzestrzeganie przepisów.

Methanol Institute, który otrzymał status konsultacyjny w Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) w sierpniu tego roku, wskazuje, że system limitów i handlu FuelEU i EU ETS może dodać finansową warstwę motywacyjną dla firm do przejścia z tradycyjnych paliw, takich jak olej napędowy o bardzo niskiej zawartości siarki (VLSFO), na czystsze alternatywy.

Offshore energy / Mateusz Gibała

Ukraina mierzy się z kryzysem energetycznym. Ma on znaczący wpływ na gospodarkę

Najnowsze artykuły