icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

ExxonMobil chce korzystać z niemieckiego pływającego terminala LNG

ExxonMobil i Uniper podpisały ramowe porozumienia w sprawie wykorzystania mocy regazyfikacyjnych pływającego terminalu LNG, który niemiecka firma zamierza uruchomić w Wilhelmshaven.

Spółki ExxonMobil Gas Marketing Europe Limited i Uniper SE zawarły ramowe porozumienie dotyczące długoterminowej rezerwacji znacznej części zdolności regazyfikacyjnych w projekcie pływającego terminala LNG Unipera w Wilhelmshaven. Strony zapowiedziały, że w najbliższych miesiącach będą kontynuować negocjacje, które mają doprowadzić do zawarcie wiążących umów.

Planowana przepustowość pływającego terminala w Wilhelmshaven ma sięgać 10 mld m sześc. gazu po regazyfikacji rocznie, a jego pojemność magazynowania LNG ma być na poziomie 263 tys. m sześc. LNG. Obiekt ma być gotowy do eksploatacji w drugiej połowie 2022 roku.

W grudniu 2018 roku Uniper zawarł umowę z japońskim armatorem Mitsui O.S.K Line (MOL). MOL ma być właścicielem terminala i odpowiadać za sfinansowanie inwestycji. Natomiast w ubiegłym tygodniu Uniper podpisał umowę z holenderskim Titan LNG o współpracy przy oferowaniu i dystrybucji skroplonego gazu z terminala do klientów zainteresowanych zakupem mniejszych ilości gazu.

CIRE.pl

ExxonMobil i Uniper podpisały ramowe porozumienia w sprawie wykorzystania mocy regazyfikacyjnych pływającego terminalu LNG, który niemiecka firma zamierza uruchomić w Wilhelmshaven.

Spółki ExxonMobil Gas Marketing Europe Limited i Uniper SE zawarły ramowe porozumienie dotyczące długoterminowej rezerwacji znacznej części zdolności regazyfikacyjnych w projekcie pływającego terminala LNG Unipera w Wilhelmshaven. Strony zapowiedziały, że w najbliższych miesiącach będą kontynuować negocjacje, które mają doprowadzić do zawarcie wiążących umów.

Planowana przepustowość pływającego terminala w Wilhelmshaven ma sięgać 10 mld m sześc. gazu po regazyfikacji rocznie, a jego pojemność magazynowania LNG ma być na poziomie 263 tys. m sześc. LNG. Obiekt ma być gotowy do eksploatacji w drugiej połowie 2022 roku.

W grudniu 2018 roku Uniper zawarł umowę z japońskim armatorem Mitsui O.S.K Line (MOL). MOL ma być właścicielem terminala i odpowiadać za sfinansowanie inwestycji. Natomiast w ubiegłym tygodniu Uniper podpisał umowę z holenderskim Titan LNG o współpracy przy oferowaniu i dystrybucji skroplonego gazu z terminala do klientów zainteresowanych zakupem mniejszych ilości gazu.

CIRE.pl

Najnowsze artykuły