icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Specjalny statek Gaz-Systemu pomoże stworzyć sieć bunkrowania LNG na Bałtyku

– Gaz-System i Polska Żegluga Bałtycka otrzymały dofinansowanie w ramach instrumentu „Łącząc Europę” (Connecting Europe Facility – CEF) w obszarze transportu na projekt „Cargo capacity upgrade and LNG bunkering, Świnoujście-Ystad maritime link – poinformowało Polskie LNG na tegorocznej edycji Gazterm. BiznesAlert.pl jest patronem medialnym wydarzenia.

Jednym z elementów projektu jest budowa statku do bunkrowania LNG, za którą odpowiedzialny jest Gaz-System. Będzie on stanowił źródło niskoemisyjnego paliwa, alternatywnego wobec dominujących obecnie żeglugowych paliw ropopochodnych. Realizacja projektu ma na celu zabezpieczenie możliwości bunkrowania LNG na trasie Świnoujście-Ystad oraz przyczyni się do utworzenia sieci bunkrowania LNG w rejonie Morza Bałtyckiego. Projekt jest kompatybilny z rozbudową Terminalu LNG w Świnoujściu, szczególnie w odniesieniu do rozszerzenia alternatywnych metod odbioru LNG z Terminalu.

Nadrzędnym celem projektu jest wsparcie Polski w realizacji wytycznych UE, szczególnie w odniesieniu do zdefiniowanych wymogów środowiskowych, ale także umożliwienie efektywnego wykorzystania LNG poprzez maksymalizację efektów synergii pomiędzy rynkiem LNG a pozostałymi sektorami.

– Jednostka ma mieć ładowność 3000 m sześc. Jej portem będzie Świnoujście.Powinien zostać dostarczony wtedy, kiedy będzie mieli możliwość go załadować, a to będzie miało związek z budową nowego pirsu w terminalu w 2023 roku – tłumaczył dyrektor Tański. – To będzie najlepszy moment, w którym bunkierka powinna zafunkcjonować w tym porcie. Może być też dedykowana innym portom. W zakresie dofinansowania nie jest określona tylko jedna lokalizacja.

– Zdajemy sobie sprawę, że na początek infrastruktura ma to do siebie, że musi się pojawić przed rynkiem. Przy niewielkim zapotrzebowaniu na ilości załadunków w pierwszym okresie funkcjonowania ona musi być gotowa. Być może będzie dzielona między portami: Gdańsk, Gdynia, Szczecin. Jeśli wolumen będzie się zwiększał, będą musiały się pojawić następne bunkierki – odpowiedział na pytanie BiznesAlert.pl o to, gdzie będzie stacjonował nowy statek Gaz-System.

Michał Perzyński/Wojciech Jakóbik

– Gaz-System i Polska Żegluga Bałtycka otrzymały dofinansowanie w ramach instrumentu „Łącząc Europę” (Connecting Europe Facility – CEF) w obszarze transportu na projekt „Cargo capacity upgrade and LNG bunkering, Świnoujście-Ystad maritime link – poinformowało Polskie LNG na tegorocznej edycji Gazterm. BiznesAlert.pl jest patronem medialnym wydarzenia.

Jednym z elementów projektu jest budowa statku do bunkrowania LNG, za którą odpowiedzialny jest Gaz-System. Będzie on stanowił źródło niskoemisyjnego paliwa, alternatywnego wobec dominujących obecnie żeglugowych paliw ropopochodnych. Realizacja projektu ma na celu zabezpieczenie możliwości bunkrowania LNG na trasie Świnoujście-Ystad oraz przyczyni się do utworzenia sieci bunkrowania LNG w rejonie Morza Bałtyckiego. Projekt jest kompatybilny z rozbudową Terminalu LNG w Świnoujściu, szczególnie w odniesieniu do rozszerzenia alternatywnych metod odbioru LNG z Terminalu.

Nadrzędnym celem projektu jest wsparcie Polski w realizacji wytycznych UE, szczególnie w odniesieniu do zdefiniowanych wymogów środowiskowych, ale także umożliwienie efektywnego wykorzystania LNG poprzez maksymalizację efektów synergii pomiędzy rynkiem LNG a pozostałymi sektorami.

– Jednostka ma mieć ładowność 3000 m sześc. Jej portem będzie Świnoujście.Powinien zostać dostarczony wtedy, kiedy będzie mieli możliwość go załadować, a to będzie miało związek z budową nowego pirsu w terminalu w 2023 roku – tłumaczył dyrektor Tański. – To będzie najlepszy moment, w którym bunkierka powinna zafunkcjonować w tym porcie. Może być też dedykowana innym portom. W zakresie dofinansowania nie jest określona tylko jedna lokalizacja.

– Zdajemy sobie sprawę, że na początek infrastruktura ma to do siebie, że musi się pojawić przed rynkiem. Przy niewielkim zapotrzebowaniu na ilości załadunków w pierwszym okresie funkcjonowania ona musi być gotowa. Być może będzie dzielona między portami: Gdańsk, Gdynia, Szczecin. Jeśli wolumen będzie się zwiększał, będą musiały się pojawić następne bunkierki – odpowiedział na pytanie BiznesAlert.pl o to, gdzie będzie stacjonował nowy statek Gaz-System.

Michał Perzyński/Wojciech Jakóbik

Najnowsze artykuły