icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Gaz- System: Wyspowe stacje regazyfikacji LNG poprawią konkurencyjność polskiej gospodarki

– Dzięki rozbudowie zwiększy się możliwość wykorzystania terminalu LNG w Świnoujściu – powiedział w trakcie III Ogólnopolskiej Konferencji ,,Wyspowe stacje regazyfikacji LNG na terenie powiatów i gmin dźwignią rozwoju gospodarczego kraju” Aleksander Zawisza, zastępca dyrektora pionu rozwoju w Gaz-System. Patronem medialnym wydarzenia był BiznesAlert.pl.

W tym kontekście przypomniał, że rozbudowa gazoportu zakłada rozbudowę regazyfikatorów typu SCV, budowę trzeciego zbiornika, budowę drugiego nabrzeża, przeładunek LNG na kolej. – Dzięki nowym, innowacyjnym rozwiązaniom technologicznym gazoport będzie mógł zwiększyć przeładunek LNG na cysterny samochodowe, przeładunek na mniejsze jednostki pływające, bunkrowanie statków czy przeładunek LNG na kolej. Nowe usługi zwiększą możliwości w regionie Bałtyku oraz Europy Środkowo-Wschodniej – powiedział Zawisza.

Wirtualny gazociąg

W tym kontekście zaznaczył, że przeładunek LNG na kolej przyczyni się do rozwoju logistyki intermodalnej. W ramach projektu zakładana jest budowa bocznicy kolejowej wraz z instalacją przeładunkową na terenie gazoportu. Ponadto mają powstać bazy przeładunkowe LNG kontenerów ISO na terenie Polski. Jak zaznaczył przedstawiciel Gaz-Systemu, w rezultacie realizacji projektu możliwe będą m.in. załadunek i transport intermodalny znacznych wolumenów skroplonego gazu ziemnego, a także wcielenie w życie rozwiązania ,,wirtualnego gazociągu”, a więc system dostaw gazu ziemnego dla rejonów pozbawionych sieci gazowniczej z wykorzystaniem transportu intermodalnego.

Drugie nabrzeże

Istotną rolę w zwiększeniu funkcjonalności terminalu ma mieć budowa drugiego nabrzeża. – Dzięki niemu będziemy mogli dokonywać spedycji LNG na mniejsze jednostki. Z jednej strony będzie to bunkrowanie statków, a z drugiej załadunek do statków bunkrujących. Będzie to związane z załadunkiem ze zbiorników na mniejszy statek, bądź będzie się to odbywało między większą jednostką a mniejszą jednostką – powiedział wicedyrektor pionu rozwoju w Gaz-Systemie.

– Dzięki rozbudowie zwiększy się możliwość wykorzystania terminalu LNG w Świnoujściu – powiedział w trakcie III Ogólnopolskiej Konferencji ,,Wyspowe stacje regazyfikacji LNG na terenie powiatów i gmin dźwignią rozwoju gospodarczego kraju” Aleksander Zawisza, zastępca dyrektora pionu rozwoju w Gaz-System. Patronem medialnym wydarzenia był BiznesAlert.pl.

W tym kontekście przypomniał, że rozbudowa gazoportu zakłada rozbudowę regazyfikatorów typu SCV, budowę trzeciego zbiornika, budowę drugiego nabrzeża, przeładunek LNG na kolej. – Dzięki nowym, innowacyjnym rozwiązaniom technologicznym gazoport będzie mógł zwiększyć przeładunek LNG na cysterny samochodowe, przeładunek na mniejsze jednostki pływające, bunkrowanie statków czy przeładunek LNG na kolej. Nowe usługi zwiększą możliwości w regionie Bałtyku oraz Europy Środkowo-Wschodniej – powiedział Zawisza.

Wirtualny gazociąg

W tym kontekście zaznaczył, że przeładunek LNG na kolej przyczyni się do rozwoju logistyki intermodalnej. W ramach projektu zakładana jest budowa bocznicy kolejowej wraz z instalacją przeładunkową na terenie gazoportu. Ponadto mają powstać bazy przeładunkowe LNG kontenerów ISO na terenie Polski. Jak zaznaczył przedstawiciel Gaz-Systemu, w rezultacie realizacji projektu możliwe będą m.in. załadunek i transport intermodalny znacznych wolumenów skroplonego gazu ziemnego, a także wcielenie w życie rozwiązania ,,wirtualnego gazociągu”, a więc system dostaw gazu ziemnego dla rejonów pozbawionych sieci gazowniczej z wykorzystaniem transportu intermodalnego.

Drugie nabrzeże

Istotną rolę w zwiększeniu funkcjonalności terminalu ma mieć budowa drugiego nabrzeża. – Dzięki niemu będziemy mogli dokonywać spedycji LNG na mniejsze jednostki. Z jednej strony będzie to bunkrowanie statków, a z drugiej załadunek do statków bunkrujących. Będzie to związane z załadunkiem ze zbiorników na mniejszy statek, bądź będzie się to odbywało między większą jednostką a mniejszą jednostką – powiedział wicedyrektor pionu rozwoju w Gaz-Systemie.

Najnowsze artykuły