EnergetykaWęgiel. energetyka węglowaWszystko

Gorszanów: Rynek węgla opałowego w Polsce to pustynia marketingowa

Zabytkowa kopalnia węgla kamiennego.

Rynek węgla opałowego w Polsce to pustynia marketingowa, na której rządzi brutalne prawo najniższej ceny – powiedział w rozmowie z portalem wnp.pl Adam Gorszanów, prezes Izby Gospodarczej Sprzedawców Polskiego Węgla.

Oceniając biznesplan dla tzw. Nowej Kompanii Węglowej prezes Gorszanow przyznał, że proponowane rozwiązania są bardzo ambitne, ale nie uwzględniają warunków makrootoczenia rynkowego.

Jego zdaniem fakt, że wszyscy producenci zapowiadają zapowiadają zwiększenie wypadu sortymentów węgla opałowego dedykowanego klientom indywidualnym nie jest wcale pożądany, bowiem rynek nie będzie zwiększał się w nieskończoność, a w ostatnim roku zmniejszył się o około 20%.

“Przeprowadzone w lutym na zlecenie Izby przez TNS OBOP badanie preferencji konsumentów, przy dokonywaniu zakupów węgla, pokazało, iż w 87 proc. czynnikiem najistotniejszym przy zakupie była cena. Nie mają znaczenia źródło pochodzenia, jakość, nawet miejsce zakupu” – dodał prezes.

Źródło: WNP.PL


Powiązane artykuły

Elon Musk. Źródło: innotechtoday

Tesla chce dostarczać energię elektryczną w Wielkiej Brytanii

Tesla, znana przede wszystkim z produkcji samochodów elektrycznych, złożyła wniosek do brytyjskiego regulatora energetycznego (Ofgem) o dystrybucję energii elektrycznej do...
Ładowarki Ekoenergetyka x IONITY. Fot. Ekoenergetyka

Polski producent ładowarek szykuje się do zamorskiego podboju

Ekoenergetyka, polski producent szybkich stacji ładowania DC ma za sobą udany 2024 rok, zwłaszcza na tle konkurentów z branży. Jej...

Ile OZE do 2030 roku? Polska redukuje plany

56,1 procent energii z zielonych źródeł. Tak brzmiał plan Polski jeszcze w październiku ubiegłego roku. Według aktualizacji KPEiK udział zmniejszy...

Udostępnij:

Facebook X X X