EnergetykaWęgiel. energetyka węglowaWszystko

Gorszanów: Rynek węgla opałowego w Polsce to pustynia marketingowa

Zabytkowa kopalnia węgla kamiennego.

Rynek węgla opałowego w Polsce to pustynia marketingowa, na której rządzi brutalne prawo najniższej ceny – powiedział w rozmowie z portalem wnp.pl Adam Gorszanów, prezes Izby Gospodarczej Sprzedawców Polskiego Węgla.

Oceniając biznesplan dla tzw. Nowej Kompanii Węglowej prezes Gorszanow przyznał, że proponowane rozwiązania są bardzo ambitne, ale nie uwzględniają warunków makrootoczenia rynkowego.

Jego zdaniem fakt, że wszyscy producenci zapowiadają zapowiadają zwiększenie wypadu sortymentów węgla opałowego dedykowanego klientom indywidualnym nie jest wcale pożądany, bowiem rynek nie będzie zwiększał się w nieskończoność, a w ostatnim roku zmniejszył się o około 20%.

„Przeprowadzone w lutym na zlecenie Izby przez TNS OBOP badanie preferencji konsumentów, przy dokonywaniu zakupów węgla, pokazało, iż w 87 proc. czynnikiem najistotniejszym przy zakupie była cena. Nie mają znaczenia źródło pochodzenia, jakość, nawet miejsce zakupu” – dodał prezes.

Źródło: WNP.PL


Powiązane artykuły

Przyszłość branży wiatrakowej w cieniu antykorupcyjnego parasola

Ustawa, która ma zliberalizować przepisy dotyczące inwestycji w lądowe farmy wiatrowe zostanie zawetowana – grożą posłowie opozycji. Stanie się tak,...

Ceny ujemne dobijają niemieckie firmy energetyczne

Instytut Fraunhofera ISE przedstawił zestawienie cen giełdowych prądu w Niemczech od początku tego roku. Cena giełdowa energii elektrycznej spadła poniżej...
Morskie farmy wiatrowe. Fot.: WindEurope

Brytyjczycy stawiają na offshore jako fundament transformacji

Rządowy cel zakłada osiągnięcie 43–50 gigawatów (GW) zainstalowanej mocy z offshore wind do 2030 roku, w porównaniu do około 15...

Udostępnij:

Facebook X X X