PGE Polska Grupa Energetyczna rozpoczyna akcję „Dajemy zielone światło na #greenwashing”. Od 16 do 22 grudnia będzie można umyć swój samochód elektryczny całkowicie za darmo w dwóch wybranych punktach w Warszawie.
Mycie samochodów elektrycznych i zielona energia w ładowarkach
Od dzisiaj przez cały tydzień w dwóch punktach sieci RoboWash w Warszawie (Al. Solidarności 15, w godz. 8:00 – 21:00 oraz ul. Czarnomorska 18, w godz. 7:00 – 22:00) będzie można umyć za darmo swój samochód elektryczny. Na każdej z nich utworzone zostanie stanowisko przeznaczone wyłącznie dla samochodów elektrycznych, na którym znajdować się będzie logo PGE Polskiej Grupy Energetycznej. Użytkownik samochodu elektrycznego będzie mógł skorzystać z programu mycia zapewniającego najwyższe dostępne standardy czyszczenia. Akcja promocyjna nie obejmuje pojazdów funkcjonujących w formule e-carsharingu.
Mamy energię do zmian, dlatego chcemy umacniać pozycję lidera transformacji energetycznej, a elektromobilność jest jej bardzo ważnym elementem. Dzisiaj e-mobility to cała sieć zależności i rozbudowany ekosystem. Nasza akcja, polegająca na darmowym myciu samochodów elektrycznych, która promuje ten ekologiczny środek transportu, jest doskonałym uzupełnieniem całego ekosystemu. Hasło „greenwashing” to dla nas przede wszystkim ekologia, środowisko i – już zupełnie dosłownie – zadbany samochód elektryczny – mówi Maciej Szczepaniuk, rzecznik Polskiej Grupy Energetycznej.
PGE Polska Grupa Energetyczna rozwija swoją strukturę e-mobility, a punkty ładowania należące do Grupy znajdują się już w 19 miastach w całej Polsce. Wszystkie zasilane są w pełni ekologiczną energią elektryczną wytworzoną w elektrowniach wiatrowych, wodnych i słonecznych. Gwarantuje to zawarta we wrześniu umowa między spółkami PGE Nowa Energia oraz PGE Energia Odnawialna, na mocy której energia elektryczna w stacjach ładowania Grupy PGE pochodzi w 100 proc. ze źródeł odnawialnych.
PGE się zmienia
Celem kampanii jest zwiększenie rozpoznawalności PGE, wzbudzenie zainteresowania jej ofertą produktową, jak również budowanie jej wizerunku jako lidera odnawialnych źródeł energii, tym samym firmy innowacyjnej i ekologicznej. Najnowsza kampania wizerunkowa PGE wystartowała 18 listopada i potrwa do 31 grudnia 2019 roku.
Greenwashing to termin używany przez zwolenników ambitnej polityki klimatycznej na działania marketingowe firm uzależnionych od paliw stałych, jak PGE. Kampania największego producenta energii w Polsce ma na celu pokazanie z przymrużeniem oka, że jej portfolio się zmienia i nie opiera się już jedynie na węglu. PGE chce także budować coraz więcej Odnawialnych Źródeł Energii. Strategia spółki zakłada dynamiczny rozwój tych źródeł na czele z morskimi farmami wiatrowymi.
Polska Grupa Energetyczna/Wojciech Jakóbik