AlertEnergetykaOZE

Greenwashing PGE z przymrużeniem oka

elektromobilność pge siedlce carsharing

Auto na minuty od PGE w Siedlcach. Fot. BiznesAlert.pl

PGE Polska Grupa Energetyczna rozpoczyna akcję „Dajemy zielone światło na #greenwashing”. Od 16 do 22 grudnia będzie można umyć swój samochód elektryczny całkowicie za darmo w dwóch wybranych punktach w Warszawie.

Mycie samochodów elektrycznych i zielona energia w ładowarkach

Od dzisiaj przez cały tydzień w dwóch punktach sieci RoboWash w Warszawie (Al. Solidarności 15, w godz. 8:00 – 21:00 oraz ul. Czarnomorska 18, w godz. 7:00 – 22:00) będzie można umyć za darmo swój samochód elektryczny. Na każdej z nich utworzone zostanie stanowisko przeznaczone wyłącznie dla samochodów elektrycznych, na którym znajdować się będzie logo PGE Polskiej Grupy Energetycznej. Użytkownik samochodu elektrycznego będzie mógł skorzystać z programu mycia zapewniającego najwyższe dostępne standardy czyszczenia. Akcja promocyjna nie obejmuje pojazdów funkcjonujących w formule e-carsharingu.

Mamy energię do zmian, dlatego chcemy umacniać pozycję lidera transformacji energetycznej, a elektromobilność jest jej bardzo ważnym elementem. Dzisiaj e-mobility to cała sieć zależności i rozbudowany ekosystem. Nasza akcja, polegająca na darmowym myciu samochodów elektrycznych, która promuje ten ekologiczny środek transportu, jest doskonałym uzupełnieniem całego ekosystemu. Hasło „greenwashing” to dla nas przede wszystkim ekologia, środowisko i – już zupełnie dosłownie – zadbany samochód elektryczny – mówi Maciej Szczepaniuk, rzecznik Polskiej Grupy Energetycznej.

PGE Polska Grupa Energetyczna rozwija swoją strukturę e-mobility, a punkty ładowania należące do Grupy znajdują się już w 19 miastach w całej Polsce. Wszystkie zasilane są w pełni ekologiczną energią elektryczną wytworzoną w elektrowniach wiatrowych, wodnych i słonecznych. Gwarantuje to zawarta we wrześniu umowa między spółkami PGE Nowa Energia oraz PGE Energia Odnawialna, na mocy której energia elektryczna w stacjach ładowania Grupy PGE pochodzi w 100 proc. ze źródeł odnawialnych.

PGE się zmienia

Celem kampanii jest zwiększenie rozpoznawalności PGE, wzbudzenie zainteresowania jej ofertą produktową, jak również budowanie jej wizerunku jako lidera odnawialnych źródeł energii, tym samym firmy innowacyjnej i ekologicznej. Najnowsza kampania wizerunkowa PGE wystartowała 18 listopada i potrwa do 31 grudnia 2019 roku.

Greenwashing to termin używany przez zwolenników ambitnej polityki klimatycznej na działania marketingowe firm uzależnionych od paliw stałych, jak PGE. Kampania największego producenta energii w Polsce ma na celu pokazanie z przymrużeniem oka, że jej portfolio się zmienia i nie opiera się już jedynie na węglu. PGE chce także budować coraz więcej Odnawialnych Źródeł Energii. Strategia spółki zakłada dynamiczny rozwój tych źródeł na czele z morskimi farmami wiatrowymi.

Polska Grupa Energetyczna/Wojciech Jakóbik

Baranowski: Offshore to fundament strategii PGE

 


Powiązane artykuły

AI

Bitwa o AI. Zadecydują cena prądu i emisje

Rosnące zapotrzebowanie na moc obliczeniową dla AI grozi wzrostem emisji CO2. Niemieccy urzędnicy obawiają się, że centra danych mogą przenosić...
Niemcy, sieć elektroenergetyczna. Źródło: Freepik

Fala upałów i awarie. U Niemców coraz częściej gaśnie światło

Lokalne blackouty stają się tego lata plagą niemieckiej prowincji. Powodem przerw w dostawach prądu są najczęściej awarie kabli i mniejszych...
Minister Klimatu i Środowiska Paulina Hennig-Kloska podczas konferencji prasowej Urzędem Miasta Bydgoszczy, 4 bm. Konferencja dot. wsparcia finansowego na działania związane z rekultywacją wielkoobszarowych terenów poprzemysłowych i adaptacją do zmian klimatu, a także rządowego wsparcia dla terenów po dawnym Zachemie. (jm) PAP/Tytus Żmijewski

Inwestycje w wielkoskalowe OZE mniejsze niż zakłada ministerstwo klimatu

Inwestycje w duże farmy fotowoltaiczne istotnie zwolniły. Moc nowych instalacji, którym koncesje wydał w półroczu 2025 roku Urząd Regulacji Energetyki...

Udostępnij:

Facebook X X X