icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Strzelczyk: Porty serwisowe offshore będą gotowe na czas

Co do polskich projektów offshorowych, cały czas rozmawiamy z potencjalnymi dostawcami m.in. jednostek serwisowych. Jednostki serwisowe będą gotowe na lata 2024-2025 – powiedział prezes Lotos Petrobaltic Grzegorz Strzelczyk podczas Forum Wizja Rozwoju.

Grzegorz Strzelczyk na Forum Wizja Rozwoju

– Co do polskich projektów offshorowych, cały czas rozmawiamy z potencjalnymi dostawcami m.in. jednostek serwisowych. Jednostki serwisowe będą gotowe na lata 2024-2025. Tutaj nie widzimy wyzwań co do samej instalacji, niestety pierwszy etap mamy prawdopodobnie z głowy. Wybraliśmy jednak dwóch partnerów branżowych, i rozmawiamy z instytucjami finansowymi, które byłyby w stanie finansować pozyskanie statków instalacyjnych, które mogłoby uczestniczyć w budowie tych instalacji w kolejnych fazach rozwoju obszarów morskich farm wiatrowych na Bałtyku. Obecnie zakup takich statków w Chinach stał się mniej atrakcyjny, więc urosła tutaj szansa dla polskich stoczni – powiedział prezes Lotos Petrobaltic.

– My jesteśmy zainteresowani tym, aby udział polskiej gospodarki w offshore był jak największy i będziemy się starać, aby tak się stało – podkreślił.

Opracowali Mariusz Marszałkowski i Michał Perzyński

Co do polskich projektów offshorowych, cały czas rozmawiamy z potencjalnymi dostawcami m.in. jednostek serwisowych. Jednostki serwisowe będą gotowe na lata 2024-2025 – powiedział prezes Lotos Petrobaltic Grzegorz Strzelczyk podczas Forum Wizja Rozwoju.

Grzegorz Strzelczyk na Forum Wizja Rozwoju

– Co do polskich projektów offshorowych, cały czas rozmawiamy z potencjalnymi dostawcami m.in. jednostek serwisowych. Jednostki serwisowe będą gotowe na lata 2024-2025. Tutaj nie widzimy wyzwań co do samej instalacji, niestety pierwszy etap mamy prawdopodobnie z głowy. Wybraliśmy jednak dwóch partnerów branżowych, i rozmawiamy z instytucjami finansowymi, które byłyby w stanie finansować pozyskanie statków instalacyjnych, które mogłoby uczestniczyć w budowie tych instalacji w kolejnych fazach rozwoju obszarów morskich farm wiatrowych na Bałtyku. Obecnie zakup takich statków w Chinach stał się mniej atrakcyjny, więc urosła tutaj szansa dla polskich stoczni – powiedział prezes Lotos Petrobaltic.

– My jesteśmy zainteresowani tym, aby udział polskiej gospodarki w offshore był jak największy i będziemy się starać, aby tak się stało – podkreślił.

Opracowali Mariusz Marszałkowski i Michał Perzyński

Najnowsze artykuły