W 2019 roku uruchomiliśmy jako pierwsi na rynku usługę online, daliśmy klientom możliwość zawarcia umowy na dostawy gazu bez wychodzenia z domu. W czasie lockdownu zawarliśmy w ten sposób 42 tysiące umów – powiedział prezes PGNiG Obrót Detaliczny Henryk Mucha podczas konferencji EuroPOWER 2021.
Henryk Mucha podczas EuroPOWER 2021
– Kiedy w 2017 roku zaczynaliśmy pracę nad strategią PGNiG, zakładaliśmy, że tradycyjny model kontaktem z klientem będziemy rozwijać przez maksymalnie do 15 lat. 2020 rok zrujnował te założenia, ale byliśmy do tego dość dobrze przygotowani. Na co dzień sprzedajemy gaz ponad 7 milionom klientów, rocznie wystawiamy 42 mln faktur – pokazuje to, że cyfryzacja jest wyzwaniem. W 2019 roku uruchomiliśmy jako pierwsi na rynku usługę online, daliśmy klientom możliwość zawarcia umowy na dostawy gazu bez wychodzenia z domu. W czasie lockdownu zawarliśmy w ten sposób 42 tysiące umów. Mamy możliwość wystawiania elektronicznych faktur, płatności online – pokazuje to, że dobrze zdaliśmy test pandemii – powiedział Henryk Mucha.
– Digitalizacja to pewien proces, szczególnie dla firmy, która przez pewien czas trwała w innym stanie umysłu. Proces ten wymaga patrzenia w kategoriach lasu, a nie drzew. Nowy produkt, kampania reklamowa, relacja z klientem – wszystko to wymaga dobrego zaplanowania. Jednak to nie tylko obszary widoczne dla klienta – to również zwiększanie efektywności w zarządzaniu, czy systemy, dzięki którym mamy coraz większą zdolność do przewidywania cen gazu w przyszłości. Jest to też tzw. customer experience – dojrzałość technologiczna wcale nie oznacza zadowolenia klienta, który wymaga korzyści, wygody i partnerskiego traktowania – dodał.
Opracował Michał Perzyński
Kurtyka: Atom i offshore wytworzą nowe gałęzie przemysłu polskiego