AlertInfrastrukturaMotoryzacja

Huawei chce konkurować z Teslą na rynku samochodów autonomicznych

fot. Flicr/Huawei\

Huawei zainwestuje 1 miliard dolarów w badania technologii autonomicznych i samochodów elektrycznych, by nawiązać konkurencję z Teslą i Xiaomi. Na początku jednak koncern chce się skupić na rynku chińskim.

Huawei chce wkroczyć na rynek motoryzacyjny

Technologia autonomicznej jazdy Huawei już w niektórych sferach przewyższyła technologię Tesli, na przykład umożliwiając samochodom przejechanie ponad tysiąca kilometrów bez interwencji człowieka. Chiński gigant telekomunikacyjny będzie najpierw współpracował z trzema producentami samochodów, aby produkować autonomiczne samochody noszące nazwę Huawei jako “podmarkę”. Krąg partnerów będzie mały, a logo będzie umieszczane na samochodach – podobnie jak Intel zwraca uwagę na swoje mikroprocesory w komputerach osobistych – które wykorzystują technologię autonomicznej jazdy. Huawei do tej pory zgodził się na współpracę z BAIC Group, Chongqing Changan Automobile i Guangzhou Automobile Group.

– Dział inteligentnych samochodów jest jedną z największych inwestycji od Huawei. W tym roku zainwestujemy ponad 1 miliard dolarów w rozwój części samochodowych. Chiny co roku produkują 30 milionów samochodów i liczba ta rośnie. Nawet jeśli nie wejdziemy na rynek poza Chinami, jeśli możemy zarobić średnio 10 tysięcy juanów na każdym samochodzie sprzedawanym w Chinach, to już bardzo duży biznes dla Huawei – powiedział rotacyjny prezes korporacji Eric Xu.

Bloomberg/Michał Perzyński

Tesla zakończyła rok z zyskiem po raz pierwszy w historii

 


Powiązane artykuły

Wyścig zbrojeń w epoce dronów. W centrum rywalizacja Chin z USA

Stany Zjednoczone przyspieszają rewolucję dronową w swoich siłach zbrojnych. Pentagon ogłosił plany powszechnej integracji małych dronów bojowych z każdą gałęzią...

Niemcy już szykują się do storpedowania polskiego Dubaju

Informacje o odkryciu złóż ropy naftowej w Świnoujściu wywołały poruszenie nie tylko w Polsce, ale i w Niemczech. Z tym,...
Stacja ładowania Polenergia eMobility. Fot. Polenergia

Zielona energia nie jest przepustką do El Dorado operatorów ładowarek

Polenergia eMobility mimo wzrostu skali działalności nadal przynosi straty. Czy dlatego jej właściciel mrozi inwestycje, i chce ją sprzedać?

Udostępnij:

Facebook X X X