Obecnie hybrydy plug-in (PHEV) są w stanie pokonać niemal taki sam dystans jaki do niedawna pokonywały samochody elektryczne. Zasięg około 60 km kierowcy poruszającemu się głównie w mieście całkowicie wystarcza. Według statystyk przeciętny użytkownik samochodu dziennie pokonuje dystans mniejszy niż 30 km.
CO2 – o to toczył się spór
Według najnowszych badań przeprowadzonych zarówno w USA jak i w Niemczech PHEV przejeżdżające rocznie 15,000 km są w stanie zredukować emisję CO2 do takiego samego poziomu jaki osiągają samochody elektryczne (EV). Badania prowadzono na 49,000 EV i 73,000 PHEV. Do tej pory była to kwestia sporna i nieoczywista.
Mniejsza bateria to mniej CO2
Jak to możliwe? Naukowcy wzięli pod uwagę emisję CO2, uwalnianego w trakcie produkcji baterii. Do PHEV produkowane są mniejsze baterie niż do EV, to daje pierwszą oszczędność w emisji. Kolejna pozytywna cecha PHEV, na którą zwrócili uwagę naukowcy to brak konieczności budowania sieci szybkich ładowarek. Wyposażone w oba typy silników auta zapewniają poczucie bezpieczeństwa użytkownikom i nie wymagają częstego ładowania ładowarkami dużych mocy.
Subsydia i popularność
W krajach, w których uruchomiono dopłaty lub zwolnienia z podatków z przywilejów tych mogą zarówno korzystać nabywcy EV jak i PHEV. Modele hybrydowe typu-plug in w niektórych krajach stają się popularniejsze niż auta elektryczne. Zazwyczaj ich ceny są zbliżone, zatem nabywca ma większy wybór modeli.
Science Daily/Agata Rzędowska