Polscy kierowcy coraz częściej tankują na Orlenie

26 sierpnia 2020, 08:30 Alert

​PKN Orlen to najbardziej rozpoznawalna marka stacji paliw. Polacy darzą ją największym zaufaniem i sympatią – tak wynika z najnowszego raportu Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS). To przekłada się na wyniki finansowe segmentu detalicznego spółki, które wyniosły 1,4 mld zł w pierwszym półroczu 2020 roku.

Źródło: live.staticflickr.com

Zaufanie i wyniki

Według badania IBRiS, 92 procent ankietowanych i aż 96 procent aktywnych kierowców oraz tyle samo spośród tych, którzy tankują przynajmniej raz w tygodniu, zna Orlen i utożsamia go z polską marką. Stacje należące do koncernu są także najbardziej lubianymi przez Polaków i wskazywanymi jako te, które chcieliby mieć w najbliższej okolicy. Tak zadeklarowała blisko połowa badanych. W porównaniu z ubiegłorocznym badaniem, Orlen poprawił jeszcze swój wynik.

Stacjom Orlen ufa ponad 60 procent badanych. Spółka uzyskała jeszcze wyższy wynik wśród aktywnych kierowców (o trzy procent). Wpływ na to ma z pewnością jakość paliwa, na którą wskazało aż 80 procent osób i wysoka jakość obsługi, którą doceniło niemal 90 procent badanych. Stacje Orlen cieszą się także największą sympatią – lubi je ponad 60 procent Polaków. To wynik wyższy niż dwóch kolejnych marek łącznie.

Badanie IBRiS potwierdziło, że Polacy coraz częściej korzystają ze stacji nie tylko jako miejsca do tankowania paliwa. Obecnie pełnią one również rolę kawiarni i restauracji, czy sklepów spożywczych. PKN Orlen pozostał liderem wśród koncernów nie tylko pod względem jakości paliwa i obsługi, lecz także oferty produktowej. Za najlepszą uznało ją 53 procent ankietowanych, którzy docenili szeroki wybór asortymentu.

Stacje Orlen wyróżniają się także profesjonalizmem, na który wskazało aż 83 procent ankietowanych i 84 procent aktywnych kierowców. Za prestiżowe uznało je ponad 60 procent osób, czyli o połowę więcej niż kolejnych w zestawieniu sieci. Z kolei ponad 70 procent badanych podkreślało, że Orlen to sieć innowacyjna, która rozwija się najszybciej i najbardziej dynamicznie.

PKN Orlen/Jędrzej Stachura

Obajtek: Dajemy sobie półtora roku na fuzję Orlen-Lotos-PGNiG