(Wojciech Jakóbik)
Gazprom nie ma już prawa do używania sloganu reklamowego „skarb narodowy”. Czekają go także cięcia płac.
Federalna Służba Antymonopolowa uznała, że musi on zniknąć z reklam firmy, ponieważ skarbem narodowym mogą być ludzie, albo surowce, alenie firma. Zakaz wszedł w życie w 2-15 roku.
Izba Handlowa Federaci Rosyjskiej zaproponowała rewizję polityki płac w firmie po tym jak świat obiegła informacja o kradzieży torebki sprzątaczki z Gazpromu. Damski dodatek był marki Dior. Incydent pokazał różnice w dochodach w stosunku ludzi zatrudnionych w innych firmach i wywołał niezadowolenie społeczne.
Rosja szuka oszczędności w dobie taniej ropy naftowej, której wartość spadła w okolice 30 dolarów za baryłkę. Rosjanie czerpią około jedną trzecią wpływów budżetowych ze sprzedaży tego surowca.