AlertInfrastruktura

Intel na minusie może zrezygnować z budowy fabryki w niemieckim Magdeburgu

Źródło: freepik

Źródło: freepik

Amerykański koncern chipowy Intel stracił w pierwszym kwartale tego roku 2,8 mld dolarów. Sprzedaż produktów Intela spadła o 36 procent do 11,7 mld dolarów. Koncern wydaje miliardy na nowe fabryki w Europie i Azji. W niemieckim Magdeburg planowana jest inwestycja rzędu 17 miliardów euro, z czego 10 miliardów mają pochodzić z dopłat Unii Europejskiej oraz niemieckiego budżetu państwa.


Sytuacja rynkowa Intela nie jest łatwa, tym bardziej, że koncern pozostaje przy koncepcie własnych badań nad chipami i produkcją. Konkurencja z Tajwanu jest znacznie bardziej elastyczna i produkuje chipy na zamówienie takich klientów jak Apple. Intel odmówił współpracy z “jabłkiem”. – TSMC zaczął znacząco wyprzedzać Intela pod względem możliwości produkcyjnych. Dziś TSMC produkuje najpotężniejsze układy scalone na świecie, podczas gdy Intel musiał kilkakrotnie przekładać wprowadzenie ulepszonych mechanizmów produkcyjnych – podaje niemiecka gazeta Handelsblatt.

Niemiecka gazeta die Welt zwraca uwagę na to, że Intel już od dłuższego czasu nie podaje daty rozpoczęcia budowy. Pierwotnie budowa miała się rozpocząć wraz z początkiem 2023 roku. Strona amerykańska nie dotrzymała tego terminu i zażądała zamiast ponad 6 miliardów euro wsparcia dopłat rzędu 10 miliardów oraz gwarancji niskich cen energii od Niemców.

Handelsblatt / die Welt / Aleksandra Fedorska

Fedorska/Stachura: Problemy Intela, czyli jak kryzys energetyczny bije w suwerenność technologiczną Zachodu


Powiązane artykuły

Unia zmienia magazyny gazu. Czy obniży ceny w zimie?

Unia Europejska wprowadziła zmiany w przepisach dotyczących obowiązkowego napełniania magazynów gazu, umożliwiając państwom członkowskim większą elastyczność w realizacji tego celu....
Stacja ładowania Polenergia eMobility. Fot. Polenergia

Zielona energia nie jest przepustką do El Dorado operatorów ładowarek

Polenergia eMobility mimo wzrostu skali działalności nadal przynosi straty. Czy dlatego jej właściciel mrozi inwestycje, i chce ją sprzedać?
Prace na statku układającym rurociąg Lorelay na Morzu Północnym, Holandia, 18 lipca 2025 r. Rurociąg do transportu CO2 na potrzeby systemu transportu i składowania CO2 Portos. EPA/JEROEN JUMELET

Holandia łapie CO2, by ratować Unię. Polska tylko zerka

W przyszłym roku Holandia wystartuje z projektem Porthos, umożliwiającym wychwyt i składowanie milionów ton dwutlenku węgla rocznie. W ten sposób...

Udostępnij:

Facebook X X X