icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Sojusz japońskich koncernów zaprezentuje pierwszy motocykl na wodór

Wiele ekspertów i inżynierów z nadzieją patrzy na wodór jako „paliwo przyszłości”, które przyśpieszy dekarbonizację środków transportu. Okazuje się, że fani motocykli niedługo będą mogli przesiąść się na jednoślady zasilane wodorem. Pierwszy taki innowacyjny projekt pochodzi z Japonii – podaje DIGITIMES Asia.

Podczas Światowego Tygodnia Inteligentnej Energii w 2024 roku zostanie zaprezentowany przełomowy projekt pod skrzydłami największych japońskich koncernów motoryzacyjnych z Kawasaki na czele. Firmy pokażą pierwszy prototyp jednośladu zasilanego wodorem.

Japoński producent podaje, że ten innowacyjny motocykl, o nazwie Ninja H2 HySE, wyznacza kluczowy moment dla przemysłu motoryzacyjnego. Po premierze pod koniec 2023 roku Kawasaki zaprezentował owy model, sygnalizując nową erę przyjaznych dla środowiska środków transportu. We współpracy z Yamahą, Suzuki i Hondą koncern stoi na czele sojuszu Hydrogen Small Mobility & Engine Technology (HySE).

Choć szczegóły dotyczące ceny Ninja H2 HySE pozostają jeszcze nieznane, przedstawiciele Kawasaki zapewniają, że jego dostępność rynkowa wykroczy poza Kraj Kwitnącej Wiśni, dążąc do ekspansji na rynkach globalnych. Dzięki czterocylindrowemu, rzędowemu silnikowi wodorowemu o pojemności 998 cm sześć. jednoślad ma zapewnić osiągi i spojrzenie w przyszłość bezemisyjnej motoryzacji.

Sojusz japońskich firm o nazwie HySE, jest uważany za przełomowy produkt w branży. Wysiłki konsorcjum są podzielone pomiędzy cztery firmy: Honda prowadzi badania nad silnikami wodorowymi do konkretnych modeli, Suzuki bada funkcjonalność, wydajność i niezawodność, Yamaha zarządza systemami tankowania wodoru i magazynowaniem motocykli, a Kawasaki koncentruje się na opracowywaniu paliwa. Ponadto Yamaha i Kawasaki ocenią niezawodność obecnych silników wodorowych.

Co ważne, produkcja masowa wiąże się jednak z wyzwaniami, w tym koniecznością rozwoju infrastruktury i udoskonalenia projektów w celu uwzględnienia unikalnych właściwości ciekłego wodoru. Jednak Kawasaki zapewnia, że dzięki wspólnym wysiłkom liderów branży i niezachwianemu zaangażowaniu „podróż w stronę przyszłości napędzanej wodorem jest już na zaawansowanym etapie”.

Motocykl Ninja H2 HySE jest interesującym projektem, który potwierdza, że wodór jest w stanie przyśpieszyć dekarbonizację środków transportu, a fani jednośladów będą dalej mogli cieszyć się jazdą bez szkody dla klimatu.

DIGITIMES Asia / Jacek Perzyński

Wielka Brytania wyda krocie na projekty wodorowe

Wiele ekspertów i inżynierów z nadzieją patrzy na wodór jako „paliwo przyszłości”, które przyśpieszy dekarbonizację środków transportu. Okazuje się, że fani motocykli niedługo będą mogli przesiąść się na jednoślady zasilane wodorem. Pierwszy taki innowacyjny projekt pochodzi z Japonii – podaje DIGITIMES Asia.

Podczas Światowego Tygodnia Inteligentnej Energii w 2024 roku zostanie zaprezentowany przełomowy projekt pod skrzydłami największych japońskich koncernów motoryzacyjnych z Kawasaki na czele. Firmy pokażą pierwszy prototyp jednośladu zasilanego wodorem.

Japoński producent podaje, że ten innowacyjny motocykl, o nazwie Ninja H2 HySE, wyznacza kluczowy moment dla przemysłu motoryzacyjnego. Po premierze pod koniec 2023 roku Kawasaki zaprezentował owy model, sygnalizując nową erę przyjaznych dla środowiska środków transportu. We współpracy z Yamahą, Suzuki i Hondą koncern stoi na czele sojuszu Hydrogen Small Mobility & Engine Technology (HySE).

Choć szczegóły dotyczące ceny Ninja H2 HySE pozostają jeszcze nieznane, przedstawiciele Kawasaki zapewniają, że jego dostępność rynkowa wykroczy poza Kraj Kwitnącej Wiśni, dążąc do ekspansji na rynkach globalnych. Dzięki czterocylindrowemu, rzędowemu silnikowi wodorowemu o pojemności 998 cm sześć. jednoślad ma zapewnić osiągi i spojrzenie w przyszłość bezemisyjnej motoryzacji.

Sojusz japońskich firm o nazwie HySE, jest uważany za przełomowy produkt w branży. Wysiłki konsorcjum są podzielone pomiędzy cztery firmy: Honda prowadzi badania nad silnikami wodorowymi do konkretnych modeli, Suzuki bada funkcjonalność, wydajność i niezawodność, Yamaha zarządza systemami tankowania wodoru i magazynowaniem motocykli, a Kawasaki koncentruje się na opracowywaniu paliwa. Ponadto Yamaha i Kawasaki ocenią niezawodność obecnych silników wodorowych.

Co ważne, produkcja masowa wiąże się jednak z wyzwaniami, w tym koniecznością rozwoju infrastruktury i udoskonalenia projektów w celu uwzględnienia unikalnych właściwości ciekłego wodoru. Jednak Kawasaki zapewnia, że dzięki wspólnym wysiłkom liderów branży i niezachwianemu zaangażowaniu „podróż w stronę przyszłości napędzanej wodorem jest już na zaawansowanym etapie”.

Motocykl Ninja H2 HySE jest interesującym projektem, który potwierdza, że wodór jest w stanie przyśpieszyć dekarbonizację środków transportu, a fani jednośladów będą dalej mogli cieszyć się jazdą bez szkody dla klimatu.

DIGITIMES Asia / Jacek Perzyński

Wielka Brytania wyda krocie na projekty wodorowe

Najnowsze artykuły