icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Karasiński: Testy nowego pociągu dla PKP Intercity

Pierwszy pociąg FLIRT3 jest już testowany na specjalnym torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Pojazd jest aprawdzany w ekstremalnych warunkach pod kątem bezpieczeństwa i komfortu podróży.

Konsorcjum Stadler Polska-NEWAG prowadzi testy nowego pociągu zamówionego przez PKP Intercity. To pierwszy w Polsce dalekobieżny FLIRT trzeciej generacji, spełniający najwyższe standardy bezpieczeństwa. Próby prowadzone są w ośrodku Instytutu Kolejnictwa.

Celem testów jest kompleksowe sprawdzenie systemów pociągu, np. układu napędowego, układu hamulcowego czy systemu antypoślizgowego – wyjaśnia Magdalena Dankowska, Kierownik Projektu w Stadler Polska. – Podczas prób chcemy wyeliminować ewentualne błędy, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo podróżnym – dodaje.

Po zakończeniu testów prowadzonych przez konsorcjum, pojazd zostanie przekazany Instytutowi Kolejnictwa, który dokona oficjalnego badania homologacyjnego, obejmującego sprawdzenie układu hamulcowego pojazdu bez obciążenia oraz przy maksymalnym dociążeniu, badanie poziomu hałasu, kompatybilności elektromagnetycznej, pantografu, oświetlenia oraz urządzeń bezpieczeństwa.

Po uzyskaniu homologacji rozpoczną się odbiory pojazdów. Zgodnie z kontraktem 20 zamówionych składów PKP Intercity otrzyma do końca października br. – mówi Grzegorz Knop, Kierownik Projektu w NEWAG S.A.

Pasażerowie wsiądą na pokład pociągów FLIRT3 w grudniu tego roku. Zostaną one włączone do obsługi składów na liniach: Warszawa – Bydgoszcz, Olsztyn – Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia – Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków – Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań).

20 nowych pociągów typu FLIRT3 to element programu inwestycyjnego PKP Intercity opiewającego na kwotę 4,3 mld zł netto – podkreśla Marcin Karasiński, Dyrektor Projektu w PKP Intercity. – Część środków pochodzi z funduszy Unii Europejskiej. W przypadku tego projektu dofinansowanie wynosi aż 70% – dodaje.

Konsorcjum Stadler Polska-NEWAG produkuje 20 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla PKP Intercity. Wartość projektu to 1 mld 621 mln zł. Umowa, poza dostarczeniem pojazdów, obejmuje również ich serwis przez kolejnych 15 lat.

Źródło: PKP Intercity

Pierwszy pociąg FLIRT3 jest już testowany na specjalnym torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Pojazd jest aprawdzany w ekstremalnych warunkach pod kątem bezpieczeństwa i komfortu podróży.

Konsorcjum Stadler Polska-NEWAG prowadzi testy nowego pociągu zamówionego przez PKP Intercity. To pierwszy w Polsce dalekobieżny FLIRT trzeciej generacji, spełniający najwyższe standardy bezpieczeństwa. Próby prowadzone są w ośrodku Instytutu Kolejnictwa.

Celem testów jest kompleksowe sprawdzenie systemów pociągu, np. układu napędowego, układu hamulcowego czy systemu antypoślizgowego – wyjaśnia Magdalena Dankowska, Kierownik Projektu w Stadler Polska. – Podczas prób chcemy wyeliminować ewentualne błędy, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo podróżnym – dodaje.

Po zakończeniu testów prowadzonych przez konsorcjum, pojazd zostanie przekazany Instytutowi Kolejnictwa, który dokona oficjalnego badania homologacyjnego, obejmującego sprawdzenie układu hamulcowego pojazdu bez obciążenia oraz przy maksymalnym dociążeniu, badanie poziomu hałasu, kompatybilności elektromagnetycznej, pantografu, oświetlenia oraz urządzeń bezpieczeństwa.

Po uzyskaniu homologacji rozpoczną się odbiory pojazdów. Zgodnie z kontraktem 20 zamówionych składów PKP Intercity otrzyma do końca października br. – mówi Grzegorz Knop, Kierownik Projektu w NEWAG S.A.

Pasażerowie wsiądą na pokład pociągów FLIRT3 w grudniu tego roku. Zostaną one włączone do obsługi składów na liniach: Warszawa – Bydgoszcz, Olsztyn – Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia – Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków – Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań).

20 nowych pociągów typu FLIRT3 to element programu inwestycyjnego PKP Intercity opiewającego na kwotę 4,3 mld zł netto – podkreśla Marcin Karasiński, Dyrektor Projektu w PKP Intercity. – Część środków pochodzi z funduszy Unii Europejskiej. W przypadku tego projektu dofinansowanie wynosi aż 70% – dodaje.

Konsorcjum Stadler Polska-NEWAG produkuje 20 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla PKP Intercity. Wartość projektu to 1 mld 621 mln zł. Umowa, poza dostarczeniem pojazdów, obejmuje również ich serwis przez kolejnych 15 lat.

Źródło: PKP Intercity

Najnowsze artykuły