icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Koleje Litewskie nie będą przesyłać białoruskich nawozów

Koleje Litewskie (Lietuvos gelezinkeliai) odmówiły pośrednikom Belaruskali – Belintertrans, Belkali-Migao i Białoruskiej Spółce Potażowej (BPC) – transportu nawozów z białoruskiego przedsiębiorstwa, które podlega sankcjom USA. Spółki planowały transport produktów Biełaruskali przez litewskie porty od pierwszego lutego. 

Koleje Litewskie wystąpiła do komisji rządowej o ocenę transakcji w związku z otrzymanymi zgłoszeniami. Do czasu rozpatrzenia dokumentów przez komisję, koleje postanowiły nie podejmować żadnych działań w stosunku do wsniosku BPC. Wnioski dwóch pozostałych firm zostały odrzucone ponieważ ubiegały się o transport na podstawie nieaktualnych już umów.

LTG otrzymało również wnioski od dwóch kolejnych firm – litewskiej Lit Salt Trade i Belintertrans Baltik – na transport nawozów Belaruskali. Firma zamierza również wystąpić w tej sprawie do komisji rządowej z konsultacjami.

Spółka LTG poinformowała wcześniej Belaruskali o decyzji rządu o rozwiązaniu kontraktu podpisanego w 2018 roku i ważnego do końca 2023 roku, od pierwszego lutego, w ramach którego rocznie przewożono ok. 11 mln ton nawozów. Ze swojej strony Belaruskali zamierza dochodzić odszkodowania na drodze sądowej.

BNS/Mariusz Marszałkowski

Hakerzy chcą utrudnić inwazję na Ukrainę. Zaatakowali kolej na Białorusi

Koleje Litewskie (Lietuvos gelezinkeliai) odmówiły pośrednikom Belaruskali – Belintertrans, Belkali-Migao i Białoruskiej Spółce Potażowej (BPC) – transportu nawozów z białoruskiego przedsiębiorstwa, które podlega sankcjom USA. Spółki planowały transport produktów Biełaruskali przez litewskie porty od pierwszego lutego. 

Koleje Litewskie wystąpiła do komisji rządowej o ocenę transakcji w związku z otrzymanymi zgłoszeniami. Do czasu rozpatrzenia dokumentów przez komisję, koleje postanowiły nie podejmować żadnych działań w stosunku do wsniosku BPC. Wnioski dwóch pozostałych firm zostały odrzucone ponieważ ubiegały się o transport na podstawie nieaktualnych już umów.

LTG otrzymało również wnioski od dwóch kolejnych firm – litewskiej Lit Salt Trade i Belintertrans Baltik – na transport nawozów Belaruskali. Firma zamierza również wystąpić w tej sprawie do komisji rządowej z konsultacjami.

Spółka LTG poinformowała wcześniej Belaruskali o decyzji rządu o rozwiązaniu kontraktu podpisanego w 2018 roku i ważnego do końca 2023 roku, od pierwszego lutego, w ramach którego rocznie przewożono ok. 11 mln ton nawozów. Ze swojej strony Belaruskali zamierza dochodzić odszkodowania na drodze sądowej.

BNS/Mariusz Marszałkowski

Hakerzy chcą utrudnić inwazję na Ukrainę. Zaatakowali kolej na Białorusi

Najnowsze artykuły