icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Producenci baterii do samochodów elektrycznych notują spadek sprzedaży

Południowokoreańskie firmy LG Energy Solution, SK On i Samsung SDI poinformowały o załamaniu rynku sprzedaży baterii do samochodów. Firmy mają łącznie 18,4 procent udziału na rynku światowym, co oznacza spadek o 4,7 procent w porównaniu z poprzednim rokiem.

Baterie producentów sprzedają się gorzej z powodu kryzysu sprzedażowego samochodów elektrycznych w Europie i USA. Według danych południowokoreańskich analityków rynku, baterie Samsunga są głównie dostarczane zakładom BMW. Kolejnymi odbiorcami są firmy  Rivian z USA i Audi z Niemiec.

BMW montuje południowokoreańskie baterie w modelach i4, i5, i7 i iX. Tylko BMW i5 utrzymało poziom sprzedaży. Pozostałe samochody zanotowały spadek sprzedaży.

Podobnie wygląda tow przypadku Audi, które odnotowało spadek sprzedaży modelu Q8 e-tron z baterią od Samsung SDI, który wyniósł 30,9 procent rok do roku.

W 2024 roku najważniejszym producentem baterii do samochodów elektrycznych był chiński producent CATL (Contemporary Amperex Technology Co. Limited). Jego udział w rynku to 37,9 procent.

Koreański producent LG Energy Solution, który produkuje część baterii w zakładzie we Wrocławiu, miał w 2024 roku 10,8 procent udziałów na rynku globalnym.

Berliner Zeitung / Aleksandra Fedorska

Ślad węglowy produkcji baterii samochodów elektrycznych. Polska czeka, Niemcy działają

 

Południowokoreańskie firmy LG Energy Solution, SK On i Samsung SDI poinformowały o załamaniu rynku sprzedaży baterii do samochodów. Firmy mają łącznie 18,4 procent udziału na rynku światowym, co oznacza spadek o 4,7 procent w porównaniu z poprzednim rokiem.

Baterie producentów sprzedają się gorzej z powodu kryzysu sprzedażowego samochodów elektrycznych w Europie i USA. Według danych południowokoreańskich analityków rynku, baterie Samsunga są głównie dostarczane zakładom BMW. Kolejnymi odbiorcami są firmy  Rivian z USA i Audi z Niemiec.

BMW montuje południowokoreańskie baterie w modelach i4, i5, i7 i iX. Tylko BMW i5 utrzymało poziom sprzedaży. Pozostałe samochody zanotowały spadek sprzedaży.

Podobnie wygląda tow przypadku Audi, które odnotowało spadek sprzedaży modelu Q8 e-tron z baterią od Samsung SDI, który wyniósł 30,9 procent rok do roku.

W 2024 roku najważniejszym producentem baterii do samochodów elektrycznych był chiński producent CATL (Contemporary Amperex Technology Co. Limited). Jego udział w rynku to 37,9 procent.

Koreański producent LG Energy Solution, który produkuje część baterii w zakładzie we Wrocławiu, miał w 2024 roku 10,8 procent udziałów na rynku globalnym.

Berliner Zeitung / Aleksandra Fedorska

Ślad węglowy produkcji baterii samochodów elektrycznych. Polska czeka, Niemcy działają

 

Najnowsze artykuły