icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Koszt budowy duńskiego odcinka lądowego Baltic Pipe wzrośnie

Koszt budowy duńskiej, lądowej części gazociągu Baltic Pipe wzrośnie o 135 mln euro do 1,1 mld euro – poinformował duński inwestor Energinet.dk

Wyższe koszty budowy Baltic Pipe

Przyczyna spodziewanego i komunikowanego wcześniej wzrostu kosztów to konieczność wstrzymania budowy na czas rozpatrywania nowego wniosku o pozwolenie środowiskowe. Ta część odpowiada za około 80 mln euro wzrostu. Pozostałe czynniki to skomplikowane zmiany projektowe konieczne do wprowadzenia przy połączeniu gazociągu Europipe II z tłocznią w Nybro. Negatywnie na kosztorys wpłynął również wzrost kosztów pracy oraz surowców niezbędnych do realizacji inwestycji.

– Zostaliśmy zmuszeni do rewizji budżetu ze względu na szereg nieprzewidzianych kosztów, m.in. związanych z konsekwencjami uchylonej decyzji środowiskowej. Tymczasowe wstrzymanie budowy pociągnęło za sobą wiele dodatkowych roszczeń ze strony wykonawców, którzy w tym czasie pracowali już nad rurociągiem lądowym. Musimy również przyznać, że integracja Baltic Pipe z istniejącym Terminalem Nybro jest niezwykle skomplikowana i kosztowna – mówi Torben Brabo, dyrektor ds. stosunków międzynarodowych Energinet.

Energinet już raz rewidował kosztorys projektu. W 2020 roku wartość projektu wzrosła o 80 mln euro ze względu na wymagania finansowe w ramach ogłoszonych przetargów wyższe od oczekiwań.

Energinet.dk/Mariusz Marszałkowski

Marszałkowski: Baltic Pipe, cała naprzód! Jak będzie wyglądać budowa? (ANALIZA)

Koszt budowy duńskiej, lądowej części gazociągu Baltic Pipe wzrośnie o 135 mln euro do 1,1 mld euro – poinformował duński inwestor Energinet.dk

Wyższe koszty budowy Baltic Pipe

Przyczyna spodziewanego i komunikowanego wcześniej wzrostu kosztów to konieczność wstrzymania budowy na czas rozpatrywania nowego wniosku o pozwolenie środowiskowe. Ta część odpowiada za około 80 mln euro wzrostu. Pozostałe czynniki to skomplikowane zmiany projektowe konieczne do wprowadzenia przy połączeniu gazociągu Europipe II z tłocznią w Nybro. Negatywnie na kosztorys wpłynął również wzrost kosztów pracy oraz surowców niezbędnych do realizacji inwestycji.

– Zostaliśmy zmuszeni do rewizji budżetu ze względu na szereg nieprzewidzianych kosztów, m.in. związanych z konsekwencjami uchylonej decyzji środowiskowej. Tymczasowe wstrzymanie budowy pociągnęło za sobą wiele dodatkowych roszczeń ze strony wykonawców, którzy w tym czasie pracowali już nad rurociągiem lądowym. Musimy również przyznać, że integracja Baltic Pipe z istniejącym Terminalem Nybro jest niezwykle skomplikowana i kosztowna – mówi Torben Brabo, dyrektor ds. stosunków międzynarodowych Energinet.

Energinet już raz rewidował kosztorys projektu. W 2020 roku wartość projektu wzrosła o 80 mln euro ze względu na wymagania finansowe w ramach ogłoszonych przetargów wyższe od oczekiwań.

Energinet.dk/Mariusz Marszałkowski

Marszałkowski: Baltic Pipe, cała naprzód! Jak będzie wyglądać budowa? (ANALIZA)

Najnowsze artykuły