Energetyka

Kosztowna kampania promocyjna pomp ciepła w Niemczech

Pompa ciepła. Fot. BillionPhotos.com/stock.adobe.com

Niemieckie ministerstwo gospodarki i klimatu zleciło kampanie reklamujące pompy ciepła, której koszty miały wynosić ponad 4 miliony euro. W kampanie zaangażowani zostali również influencerzy, którzy otrzymali wynagrodzenie za udział.

Akcja promocyjna trwała od 4 do 10 listopada 2024 roku. Według informacji ze strony internetowej ministerstwa, obywatele byli informowani o zaletach pomp ciepła na wykładach, wystawach oraz poprzez oceny ekspertów. Najwięcej uwagi w kampanii poświęcono zagadnieniom instalacji, użytkowania i możliwości finansowania pomp ciepła.

Opozycja skrytykowała tę kampanię. Andreas Mattfeldt z CDU zarzucił politykom koalicji rządzącej, że u schyłku swoich rządów chcą usprawiedliwić błędy i złe decyzje polityczne.

W Niemczech w pierwszej połowie 2024 roku zaledwie 90 000 takich urządzeń, co oznacza spadek o 54 procent, względem 2023 roku.

 

Berliner Zeitung / ZDF / Aleksandra Fedorska

Prezydenci Polski, Litwy i Łotwy uroczyście otworzyli Gazociąg Polska-Litwa


Powiązane artykuły

Rozpoczęła się budowa bazy PGE Baltica w Ustce

Symboliczne wbicie łopaty oficjalnie zainaugurowało budowę bazy operacyjno-serwisowej w porcie w Ustce. Nowoczesna infrastruktura portowa ma być gotowa do użytku...

Gigant technologiczny podpisał 20-letnią umowę na atom

Constellation (Nasdaq: CEG) i Meta podpisały 20-letnią umowę zakupu energii (PPA) na produkcję Centrum Odnawialnej Energii Clinton, wspierając cele Meta...
FSRU. Fot. Hoegh LNG.

Niemiecka młodzieżówka protestuje przeciwko pływającemu gazoportowi

Młodzieżówka niemieckiej partii socjaldemokratycznej (SPD), także znana pod nazwą Jusos, Młodzi Socjaliści dołączyli do protestów ruchu proklimatycznego Fridays for Future...

Udostępnij:

Facebook X X X