Energetyka

Kosztowna kampania promocyjna pomp ciepła w Niemczech

Pompa ciepła. Fot. BillionPhotos.com/stock.adobe.com

Niemieckie ministerstwo gospodarki i klimatu zleciło kampanie reklamujące pompy ciepła, której koszty miały wynosić ponad 4 miliony euro. W kampanie zaangażowani zostali również influencerzy, którzy otrzymali wynagrodzenie za udział.

Akcja promocyjna trwała od 4 do 10 listopada 2024 roku. Według informacji ze strony internetowej ministerstwa, obywatele byli informowani o zaletach pomp ciepła na wykładach, wystawach oraz poprzez oceny ekspertów. Najwięcej uwagi w kampanii poświęcono zagadnieniom instalacji, użytkowania i możliwości finansowania pomp ciepła.

Opozycja skrytykowała tę kampanię. Andreas Mattfeldt z CDU zarzucił politykom koalicji rządzącej, że u schyłku swoich rządów chcą usprawiedliwić błędy i złe decyzje polityczne.

W Niemczech w pierwszej połowie 2024 roku zaledwie 90 000 takich urządzeń, co oznacza spadek o 54 procent, względem 2023 roku.

 

Berliner Zeitung / ZDF / Aleksandra Fedorska

Prezydenci Polski, Litwy i Łotwy uroczyście otworzyli Gazociąg Polska-Litwa


Powiązane artykuły

Friedrich Merz, lider CDU/CSU kanclerz Niemiec / Fot.: Kirill KUDRYAVTSEV / AFP

Niemcy chcą wydać 4 mld euro na ratunek swoich firm

Rząd niemieckiego kanclerza Friedricha Merza (CDU) rozważa uruchomienie programu subsydiów o wartości 4 miliardów euro dla energochłonnych gałęzi przemysłu. Ekspert...

Partner polskiego atomu zacieśnia współpracę z Ukrainą

Westinghouse, podpisał umowę z Energoatomem, ukraińskim państwowym operatorem elektrowni jądrowych, dotyczącą wspólnego rozwoju zdolności w zakresie montażu zestawów paliwowych na...

Ceny ropy zwyżkują. Analityk: Polityka celna USA rodzi niepewność

Ceny ropy na giełdzie paliw w Nowym Jorku zwyżkują. W centrum uwagi inwestorów pozostają dane o zapasach surowca, globalna polityka...

Udostępnij:

Facebook X X X