Energetyka

Kosztowna kampania promocyjna pomp ciepła w Niemczech

Pompa ciepła. Fot. BillionPhotos.com/stock.adobe.com

Niemieckie ministerstwo gospodarki i klimatu zleciło kampanie reklamujące pompy ciepła, której koszty miały wynosić ponad 4 miliony euro. W kampanie zaangażowani zostali również influencerzy, którzy otrzymali wynagrodzenie za udział.

Akcja promocyjna trwała od 4 do 10 listopada 2024 roku. Według informacji ze strony internetowej ministerstwa, obywatele byli informowani o zaletach pomp ciepła na wykładach, wystawach oraz poprzez oceny ekspertów. Najwięcej uwagi w kampanii poświęcono zagadnieniom instalacji, użytkowania i możliwości finansowania pomp ciepła.

Opozycja skrytykowała tę kampanię. Andreas Mattfeldt z CDU zarzucił politykom koalicji rządzącej, że u schyłku swoich rządów chcą usprawiedliwić błędy i złe decyzje polityczne.

W Niemczech w pierwszej połowie 2024 roku zaledwie 90 000 takich urządzeń, co oznacza spadek o 54 procent, względem 2023 roku.

 

Berliner Zeitung / ZDF / Aleksandra Fedorska

Prezydenci Polski, Litwy i Łotwy uroczyście otworzyli Gazociąg Polska-Litwa


Powiązane artykuły

Arctic LNG 2. Fot. Novatek.

Rosja zwiększa produkcję gazu na Arktyce. Rozwozi go flota cieni

Moskwa zintensyfikowała produkcję gazu w projekcie Arctic LNG 2. Odbierają go statki floty cienia i rosyjskie lodołamacze. Rosyjski projekt Arctic...
Donald Trump, Fot.: PAP / EPA / Will Oliver

Dozorca energetyki trafia na dywanik Trumpa przez paliwa kopalne

Biały Dom oraz rządzący w Kongresie Republikanie planują szereg działań wobec Międzynarodowej Agencji Energetycznej, grożąc wstrzymaniem jej finansowania, żądając zmian...
Szwedzki deweloper OX2 OZE został oficjalnie niezależnym producentem energii w Polsce, foto: ox2.com

Zielony prąd od Szwedów płynie już w polskiej sieci

Szwedzki deweloper OZE został oficjalnie niezależnym producentem energii w Polsce. Jego prąd popłynie do polskich domów z farmy fotowoltaicznej, zajmującej...

Udostępnij:

Facebook X X X