Energetyka

Kosztowna kampania promocyjna pomp ciepła w Niemczech

Pompa ciepła. Fot. BillionPhotos.com/stock.adobe.com

Niemieckie ministerstwo gospodarki i klimatu zleciło kampanie reklamujące pompy ciepła, której koszty miały wynosić ponad 4 miliony euro. W kampanie zaangażowani zostali również influencerzy, którzy otrzymali wynagrodzenie za udział.

Akcja promocyjna trwała od 4 do 10 listopada 2024 roku. Według informacji ze strony internetowej ministerstwa, obywatele byli informowani o zaletach pomp ciepła na wykładach, wystawach oraz poprzez oceny ekspertów. Najwięcej uwagi w kampanii poświęcono zagadnieniom instalacji, użytkowania i możliwości finansowania pomp ciepła.

Opozycja skrytykowała tę kampanię. Andreas Mattfeldt z CDU zarzucił politykom koalicji rządzącej, że u schyłku swoich rządów chcą usprawiedliwić błędy i złe decyzje polityczne.

W Niemczech w pierwszej połowie 2024 roku zaledwie 90 000 takich urządzeń, co oznacza spadek o 54 procent, względem 2023 roku.

 

Berliner Zeitung / ZDF / Aleksandra Fedorska

Prezydenci Polski, Litwy i Łotwy uroczyście otworzyli Gazociąg Polska-Litwa


Powiązane artykuły

Elektrownia Bruce Mansfield na rzece Ohio w hrabstwie Beaver w Pensylwanii. Źródło: Wikimedia

Inwestycje zamiast rezygnacji z węgla. Czy świat pójdzie śladami USA?

Podczas gdy USA modernizują swoje elektrownie węglowe, a Chiny zwiększają zużycie surowca, kraje Europy – w tym Polska – konsekwentnie...
Dorota Zawadzka-Stępniak

Wejherowo będzie musiało dopłacić za wodorowe aspiracje

Za miesiąc w tym pomorskim mieście, liczącym nieco ponad 40 tysięcy mieszkańców ma być uruchomiona ogólnodostępna stacja tankowania wodoru. Inwestycja...
Uroczystość podpisania kontraktu Westinghouse-MVM. Fot. WEC

Partner atomowy Polski dostarczy paliwo jądrowe na Węgry

Westinghouse, amerykański dostawca paliwa jądrowego i projektant reaktorów pierwszej polskiej elektrowni jądrowej, podpisał kontrakt z węgierskim dystrybutorem energii elektrycznej. Amerykanie...

Udostępnij:

Facebook X X X