icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Kuźmiuk: Taśmy kryją tajemnicę wielkich afer korupcyjnych w infrastrukturze?

– Już na początku afery taśmowej ministrów rządu Donalda Tuska pojawiła się informacja, że jedną z nagranych rozmów jest ta wicepremier i minister infrastruktury i rozwoju Elżbiety Bieńkowskiej z szefem CBA Pawłem Wojtunikiem – pisze na swoim blogu eurodeputowany PiS Zbigniew Kuźmiuk. Polityk przypomina enuncjacje mediów, że na taśmach mówiono o korupcji w resorcie infrastruktury na setki milionów złotych, co miała odkryć minister Bieńkowska po połączeniu resortu rozwoju regionalnego i infrastruktury.

– Rzeczywiście jeżeli przypomnimy sobie tylko dwie obszary działalności tego resortu budowę dróg szybkiego ruchu i zakup pociągu Pendolino, to w obydwu sygnalizowano po wielokroć w mediach korupcję na wielką skalę, ale nie było na to reakcji CBA. Przypomnijmy tylko, że mimo wydania przez Polskę w ciągu ostatnich 7 lat, ponad 100 mld zł na budowę dróg szybkiego ruchu i autostrad, nie ma i długo jeszcze nie będzie pełnego ciągu autostradowego z Zachodu na Wschód (A-2, A-4) ani z Północy na Południe (A-1). Ba, na przykład w Hiszpanii podczas wielkiego programu budowy autostrad realizowanego przez ten kraj w dużej części za unijne pieniądze, powstał silny sektor budowlany z kilkoma dużymi firmami budowlanymi ,które teraz wygrywają przetargi budowlane w całej Europie. W Polsce wydaliśmy ogromne pieniądze, wybudowano za nie rozproszone odcinki autostrad i dróg szybkiego ruchu, a ponad połowa sektora budowlanego, który uczestniczył w tych kontraktach (w tym wielkie firmy giełdowe), już znalazła się w upadłości – wylicza Kuźmiuk.

Polityk przypomina, że w związku z zakupem Pendolino sugerowano także korupcję na wielką skalę i, w jego ocenie, nie są to sugestie bezpodstawne, gdyż Alstom ma chyba we wszystkich krajach gdzie dostarczał swoje produkty albo realizował usługi budowlane, oskarżenia właśnie o korupcję miejscowych urzędników.

– Być może więc rozmowa wicepremier Bieńkowskiej z szefem CBA Wojtunikiem była poświęcona temu jak to bombę korupcyjną w resorcie infrastruktury rozbroić – ocenia Zbigniew Kuźmiuk.

Źródło: Blog Zbigniewa Kuźmiuka

 

– Już na początku afery taśmowej ministrów rządu Donalda Tuska pojawiła się informacja, że jedną z nagranych rozmów jest ta wicepremier i minister infrastruktury i rozwoju Elżbiety Bieńkowskiej z szefem CBA Pawłem Wojtunikiem – pisze na swoim blogu eurodeputowany PiS Zbigniew Kuźmiuk. Polityk przypomina enuncjacje mediów, że na taśmach mówiono o korupcji w resorcie infrastruktury na setki milionów złotych, co miała odkryć minister Bieńkowska po połączeniu resortu rozwoju regionalnego i infrastruktury.

– Rzeczywiście jeżeli przypomnimy sobie tylko dwie obszary działalności tego resortu budowę dróg szybkiego ruchu i zakup pociągu Pendolino, to w obydwu sygnalizowano po wielokroć w mediach korupcję na wielką skalę, ale nie było na to reakcji CBA. Przypomnijmy tylko, że mimo wydania przez Polskę w ciągu ostatnich 7 lat, ponad 100 mld zł na budowę dróg szybkiego ruchu i autostrad, nie ma i długo jeszcze nie będzie pełnego ciągu autostradowego z Zachodu na Wschód (A-2, A-4) ani z Północy na Południe (A-1). Ba, na przykład w Hiszpanii podczas wielkiego programu budowy autostrad realizowanego przez ten kraj w dużej części za unijne pieniądze, powstał silny sektor budowlany z kilkoma dużymi firmami budowlanymi ,które teraz wygrywają przetargi budowlane w całej Europie. W Polsce wydaliśmy ogromne pieniądze, wybudowano za nie rozproszone odcinki autostrad i dróg szybkiego ruchu, a ponad połowa sektora budowlanego, który uczestniczył w tych kontraktach (w tym wielkie firmy giełdowe), już znalazła się w upadłości – wylicza Kuźmiuk.

Polityk przypomina, że w związku z zakupem Pendolino sugerowano także korupcję na wielką skalę i, w jego ocenie, nie są to sugestie bezpodstawne, gdyż Alstom ma chyba we wszystkich krajach gdzie dostarczał swoje produkty albo realizował usługi budowlane, oskarżenia właśnie o korupcję miejscowych urzędników.

– Być może więc rozmowa wicepremier Bieńkowskiej z szefem CBA Wojtunikiem była poświęcona temu jak to bombę korupcyjną w resorcie infrastruktury rozbroić – ocenia Zbigniew Kuźmiuk.

Źródło: Blog Zbigniewa Kuźmiuka

 

Najnowsze artykuły