icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Wysoki popyt powoduje historyczny wzrost cen LNG w Azji

Według danych S&P Global Platts z siódmego stycznia 2021 roku, ceny spotowych dostaw LNG osiągnęły historyczne maksimum. Za 1 MMbtu LNG trzeba było zapłacić 20,7 dolara (około 620 dolarów za tys. m sześc.).

Sezonowość LNG

Poprzedni rekord cenowy został odnotowany 14 lutego 2014 roku. Wtedy cena wyniosła 20,2 dolarów za MMbtu. Najniższą cenę w historii pomiarów S&P LNG odnotowało 29 kwietnia 2020 roku, kiedy za 1 MMbtu trzeba było zapłacić 1,825 dolara.

Obecny rekord cenowy wynika z silnych mrozów, które nawiedziły Azję. Państwa takie jak Japonia, Korea czy Chiny złożyły zamówienia na duża ilość ładunków LNG. Problemem, poza dostępnością samego gazu, okazały się również kwestie transportu. Występują problemy żeglugowe w rejonie Kanału Panamskiego, które powodują dwutygodniowy przestój w transporcie LNG z instalacji umiejscowionych nad Atlantykiem w kierunku Azjatyckim.

Ponadto wcześniej występowały problemy z podażą LNG z instalacji w Katarze oraz Norwegii. Analitycy szacują, że wysokie ceny LNG mogą utrzymać się do marca.

S&P/Mariusz Marszałkowski

Gaz-System znalazł projektanta gazociągu, który rozprowadzi gaz z terminalu LNG w Gdańsku

Według danych S&P Global Platts z siódmego stycznia 2021 roku, ceny spotowych dostaw LNG osiągnęły historyczne maksimum. Za 1 MMbtu LNG trzeba było zapłacić 20,7 dolara (około 620 dolarów za tys. m sześc.).

Sezonowość LNG

Poprzedni rekord cenowy został odnotowany 14 lutego 2014 roku. Wtedy cena wyniosła 20,2 dolarów za MMbtu. Najniższą cenę w historii pomiarów S&P LNG odnotowało 29 kwietnia 2020 roku, kiedy za 1 MMbtu trzeba było zapłacić 1,825 dolara.

Obecny rekord cenowy wynika z silnych mrozów, które nawiedziły Azję. Państwa takie jak Japonia, Korea czy Chiny złożyły zamówienia na duża ilość ładunków LNG. Problemem, poza dostępnością samego gazu, okazały się również kwestie transportu. Występują problemy żeglugowe w rejonie Kanału Panamskiego, które powodują dwutygodniowy przestój w transporcie LNG z instalacji umiejscowionych nad Atlantykiem w kierunku Azjatyckim.

Ponadto wcześniej występowały problemy z podażą LNG z instalacji w Katarze oraz Norwegii. Analitycy szacują, że wysokie ceny LNG mogą utrzymać się do marca.

S&P/Mariusz Marszałkowski

Gaz-System znalazł projektanta gazociągu, który rozprowadzi gaz z terminalu LNG w Gdańsku

Najnowsze artykuły