icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Realizacja projektu EFRA może się opóźnić ze względu na niedobory pracowników

Spółka Lotos poinformowała, że na koniec września zrealizowano 84,2 proc. prac w ramach projektu EFRA. Zakończenie inwestycji planowane jest na I połowę 2018 r. Istnieje jednak ryzyko niedotrzymania terminu uzyskania pełnej gotowości operacyjnej w związku z problemami pozyskania odpowiedniej liczby pracowników – podaje spółka.

„Na 30 września 2017 roku całkowity postęp prac projektu EFRA uwzględniający projektowanie, zakupy oraz prace budowlano-montażowe wyniósł 84,2 proc.” – napisano w komentarzu do wyników Lotosu.

Prezes firmy Marcin Jastrzębski poinformował dziennikarzy, że spółka liczy, iż wykonawca dotrzyma terminów.

„My mówimy o oddaniu instalacji w II-III kwartale 2018 r.” – powiedział.

Dodał, że dead line ze strony banków na ukończenie inwestycji to I kwartał 2019 roku. Jest on przekonany, że ten termin zostanie dotrzymany.

Lotos podał w komentarzu do raportu kwartalnego, że główny wykonawca, firma KT, poinformowała zarząd o ryzyku niedotrzymania umownego terminu uzyskania statusu RFSU (Ready For Start Up), czyli pełnej gotowości operacyjnej tej instalacji, powołując się na problemy z mobilizacją właściwej liczby pracowników.

„W opinii zarządu spółki, efektywność prac prowadzonych na instalacji DCU wymaga poprawy. Prowadzone są rozmowy z KT o konieczności wdrożenia niezbędnych działań w celu dotrzymania umownego terminu zakończenia realizacji całego projektu” – napisano w raporcie.

W III kwartale 2017 roku finalizowano prace projektowe, zakupy i dostawy urządzeń i materiałów dla głównych instalacji projektu. Kontynuowano prace budowlano-montażowe i rozpoczęto działania rozruchowe poszczególnych obiektów.

W lipcu i sierpniu przekazano do prób i testów eksploatacyjnych zmodernizowane chłodnie wentylatorowe układu wody chłodniczej oraz zmodernizowany kompleks aminowo-siarkowy (zbudowany w ramach Programu 10+).

„Przekazano do użytkowania również zakres modernizacji instalacji HDS (tj. odsiarczania oleju napędowego). We wrześniu kontynuowano prace rozruchowe instalacji produkcji tlenu oraz nowego kompresora rafineryjnego systemu powietrza pomiarowego” – informuje Lotos.

Realizacja projektu EFRA rozpoczęła się w 2015 roku i jest prowadzona wspólnie z Lotosem Asfalt. Dalsze pogłębienie konwersji ropy naftowej wsparte efektami synergii z istniejącymi instalacjami rafinerii w Gdańsku, ma przełożyć się na wzrost realizowanej marży rafineryjnej z każdej przerobionej baryłki surowca o ok. 2 USD/bbl.

Instalacje produkcyjne Programu EFRA wygenerują rocznie ok. 900 tysięcy ton wysokomarżowych paliw bez zwiększenia poziomu przerobu naftowej.

Polska Agencja Prasowa
Spółka Lotos poinformowała, że na koniec września zrealizowano 84,2 proc. prac w ramach projektu EFRA. Zakończenie inwestycji planowane jest na I połowę 2018 r. Istnieje jednak ryzyko niedotrzymania terminu uzyskania pełnej gotowości operacyjnej w związku z problemami pozyskania odpowiedniej liczby pracowników – podaje spółka.

„Na 30 września 2017 roku całkowity postęp prac projektu EFRA uwzględniający projektowanie, zakupy oraz prace budowlano-montażowe wyniósł 84,2 proc.” – napisano w komentarzu do wyników Lotosu.

Prezes firmy Marcin Jastrzębski poinformował dziennikarzy, że spółka liczy, iż wykonawca dotrzyma terminów.

„My mówimy o oddaniu instalacji w II-III kwartale 2018 r.” – powiedział.

Dodał, że dead line ze strony banków na ukończenie inwestycji to I kwartał 2019 roku. Jest on przekonany, że ten termin zostanie dotrzymany.

Lotos podał w komentarzu do raportu kwartalnego, że główny wykonawca, firma KT, poinformowała zarząd o ryzyku niedotrzymania umownego terminu uzyskania statusu RFSU (Ready For Start Up), czyli pełnej gotowości operacyjnej tej instalacji, powołując się na problemy z mobilizacją właściwej liczby pracowników.

„W opinii zarządu spółki, efektywność prac prowadzonych na instalacji DCU wymaga poprawy. Prowadzone są rozmowy z KT o konieczności wdrożenia niezbędnych działań w celu dotrzymania umownego terminu zakończenia realizacji całego projektu” – napisano w raporcie.

W III kwartale 2017 roku finalizowano prace projektowe, zakupy i dostawy urządzeń i materiałów dla głównych instalacji projektu. Kontynuowano prace budowlano-montażowe i rozpoczęto działania rozruchowe poszczególnych obiektów.

W lipcu i sierpniu przekazano do prób i testów eksploatacyjnych zmodernizowane chłodnie wentylatorowe układu wody chłodniczej oraz zmodernizowany kompleks aminowo-siarkowy (zbudowany w ramach Programu 10+).

„Przekazano do użytkowania również zakres modernizacji instalacji HDS (tj. odsiarczania oleju napędowego). We wrześniu kontynuowano prace rozruchowe instalacji produkcji tlenu oraz nowego kompresora rafineryjnego systemu powietrza pomiarowego” – informuje Lotos.

Realizacja projektu EFRA rozpoczęła się w 2015 roku i jest prowadzona wspólnie z Lotosem Asfalt. Dalsze pogłębienie konwersji ropy naftowej wsparte efektami synergii z istniejącymi instalacjami rafinerii w Gdańsku, ma przełożyć się na wzrost realizowanej marży rafineryjnej z każdej przerobionej baryłki surowca o ok. 2 USD/bbl.

Instalacje produkcyjne Programu EFRA wygenerują rocznie ok. 900 tysięcy ton wysokomarżowych paliw bez zwiększenia poziomu przerobu naftowej.

Polska Agencja Prasowa

Najnowsze artykuły