icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Lotos Kolej na Baltexpo 2017

W Gdańsku odbywa się XIX edycja Międzynarodowych Targów Morskich i Konferencji BALTEXPO 2017. Jednym z panelistów podczas ww. wydarzenia był Anatol Kupryciuk, prezes LOTOS Kolej, który wziął udział w debacie o transporcie intermodalnym.

LOTOS Kolej jest trzecim największym przewoźnikiem kolejowym w Polsce realizującym transport intermodalny. Ze względu na niezwykle szybki rozwój polskich portów morskich oraz perspektywy związane z realizacją przewozów intermodalnych w ramach korytarzy międzynarodowych, istnieją realne perspektywy wzrostu całego rynku, czego pierwsze efekty widzimy już teraz.

Transport intermodalny za pośrednictwem kolei jest szczególnie zasadny w relacjach dłuższych, które przekraczają 100 kilometrów. Ze względu na obwarowania związane z tą gałęzią przewozów, niezwykle istotny jest dialog pomiędzy stronami kolejowego transportu intermodalnego, w celu opracowania jak najbardziej optymalnych warunków do rozwoju.

– Oczekuję przewidywalności technicznej i organizacyjno-prawnej. Planując przejazd musimy wiedzieć kiedy wjedziemy na terminal, ile będą trwały kwestie związane z załadunkiem i jaki czas przejazdu oferuje nam zarządca infrastruktury – powiedział Anatol Kupryciuk, prezes LOTOS Kolej.

Przedstawiciele Polskiej Izby Spedycji i Logistyki oraz prezesi centrów logistycznych i firm transportowych, również kolejowych, debatowali podczas XIX Międzynarodowych Targów Morskich BALTEXPO w panelu pt. „Intermodal jako optymalne narzędzie łańcucha dostaw”.

– Transport kolejowy obecnie konkuruje z samochodowym i niepotrzebnie rywalizujemy o tego samego klienta, gdyż zgodnie z założeniami transportu intermodalnego, powinniśmy się nawzajem uzupełniać. Podstawowym problemem transportu kolejowego jest to, że biorąc pod uwagę aktualne uwarunkowania, koszt dostępu do tonokilometra w transporcie kolejowym i drogowym istotnie się od siebie różni, na naszą niekorzyść. Ponadto obecny stan infrastruktury kolejowej pozwala na rozwinięcie prędkości handlowej maksymalnie do 24 km/h. Gdyby nastąpiła znacząca poprawa infrastruktury kolejowej i wzrostu prędkości handlowej do wartości osiąganej przez naszych zachodnich partnerów, moglibyśmy dwukrotnie zwiększyć wydajność zasobów dedykowanych pod przewozy towarowe. Te wszystkie czynniki w konsekwencji przekładają się na jakość, a także stawkę jaką możemy zaoferować klientowi, który oczekuje dowiezienia ładunku w akceptowalnej cenie oraz czasie – dodał prezes Kupryciuk.

Spółka LOTOS Kolej powstała w 2003 r. Operowała wówczas 6 lokomotywami i była w stanie przewieźć niecałe 200 tys. ton towarów rocznie. Obecnie firma zarządza około stu elektro i spalinowozami, z których jedna trzecia to najnowocześniejsze pojazdy na świecie, wyprodukowane przez takich producentów, jak BOMBARDIER czy NEWAG. LOTOS Kolej zajmuje 2. miejsce wśród wszystkich przewoźników operujących na polskich torach (wg pracy przewozowej). LOTOS Kolej jest jednocześnie najnowocześniejszym przewoźnikiem kolejowym na polskich torach. Od 2 lat spółka realzuje również przewozy na terenie Niemiec.

Grupa LOTOS

W Gdańsku odbywa się XIX edycja Międzynarodowych Targów Morskich i Konferencji BALTEXPO 2017. Jednym z panelistów podczas ww. wydarzenia był Anatol Kupryciuk, prezes LOTOS Kolej, który wziął udział w debacie o transporcie intermodalnym.

LOTOS Kolej jest trzecim największym przewoźnikiem kolejowym w Polsce realizującym transport intermodalny. Ze względu na niezwykle szybki rozwój polskich portów morskich oraz perspektywy związane z realizacją przewozów intermodalnych w ramach korytarzy międzynarodowych, istnieją realne perspektywy wzrostu całego rynku, czego pierwsze efekty widzimy już teraz.

Transport intermodalny za pośrednictwem kolei jest szczególnie zasadny w relacjach dłuższych, które przekraczają 100 kilometrów. Ze względu na obwarowania związane z tą gałęzią przewozów, niezwykle istotny jest dialog pomiędzy stronami kolejowego transportu intermodalnego, w celu opracowania jak najbardziej optymalnych warunków do rozwoju.

– Oczekuję przewidywalności technicznej i organizacyjno-prawnej. Planując przejazd musimy wiedzieć kiedy wjedziemy na terminal, ile będą trwały kwestie związane z załadunkiem i jaki czas przejazdu oferuje nam zarządca infrastruktury – powiedział Anatol Kupryciuk, prezes LOTOS Kolej.

Przedstawiciele Polskiej Izby Spedycji i Logistyki oraz prezesi centrów logistycznych i firm transportowych, również kolejowych, debatowali podczas XIX Międzynarodowych Targów Morskich BALTEXPO w panelu pt. „Intermodal jako optymalne narzędzie łańcucha dostaw”.

– Transport kolejowy obecnie konkuruje z samochodowym i niepotrzebnie rywalizujemy o tego samego klienta, gdyż zgodnie z założeniami transportu intermodalnego, powinniśmy się nawzajem uzupełniać. Podstawowym problemem transportu kolejowego jest to, że biorąc pod uwagę aktualne uwarunkowania, koszt dostępu do tonokilometra w transporcie kolejowym i drogowym istotnie się od siebie różni, na naszą niekorzyść. Ponadto obecny stan infrastruktury kolejowej pozwala na rozwinięcie prędkości handlowej maksymalnie do 24 km/h. Gdyby nastąpiła znacząca poprawa infrastruktury kolejowej i wzrostu prędkości handlowej do wartości osiąganej przez naszych zachodnich partnerów, moglibyśmy dwukrotnie zwiększyć wydajność zasobów dedykowanych pod przewozy towarowe. Te wszystkie czynniki w konsekwencji przekładają się na jakość, a także stawkę jaką możemy zaoferować klientowi, który oczekuje dowiezienia ładunku w akceptowalnej cenie oraz czasie – dodał prezes Kupryciuk.

Spółka LOTOS Kolej powstała w 2003 r. Operowała wówczas 6 lokomotywami i była w stanie przewieźć niecałe 200 tys. ton towarów rocznie. Obecnie firma zarządza około stu elektro i spalinowozami, z których jedna trzecia to najnowocześniejsze pojazdy na świecie, wyprodukowane przez takich producentów, jak BOMBARDIER czy NEWAG. LOTOS Kolej zajmuje 2. miejsce wśród wszystkich przewoźników operujących na polskich torach (wg pracy przewozowej). LOTOS Kolej jest jednocześnie najnowocześniejszym przewoźnikiem kolejowym na polskich torach. Od 2 lat spółka realzuje również przewozy na terenie Niemiec.

Grupa LOTOS

Najnowsze artykuły