EnergetykaInfrastrukturaLotniskaRopaWszystko

Lotos na piątym lotnisku

Lotos-Air BP Polska i Regionalny Port Lotniczy Olsztyn – Mazury w Szymanach podpisały umowę na dostawy paliwa lotniczego. Gdańska spółka paliwowa jest obecna z własnymi operacjami tankowania w Warszawie, Gdańsku, Katowicach i Lublinie, a od teraz także w Porcie Lotniczym Olsztyn-Mazury – czytamy w komunikacie spółki.

– Port lotniczy ma gwarancje dostaw pełnej oferty paliwowej a Lotos-Air BP Polska tym samym rozpoczyna sprzedaż do skrzydła w piątym porcie lotniczym na terenie kraju. – wyjaśnia Maciej Kowalski, prezes Zarządu Lotos-Air BP Polska.

Port Lotniczy Olsztyn-Mazury rozpocznie swoją działalność w styczniu 2016 roku. Spółka Lotos-Air BP Polska będzie miała docelowo w ofercie dwa rodzaje paliwa – swój główny produkt paliwo Jet-A1 z rafinerii w Gdańsku oraz benzynę lotniczą, tzw. Avgas 100 LL, bezpośrednio od jednego z największych producentów w Europie Środkowo-Wschodniej – spółki OBR.

O porcie lotniczym

Port Lotniczy Olsztyn-Mazury jest jedynym lotniskiem w północno wschodniej Polsce. Położony jest w miejscowości Szymany, ok. 55 km na południowy wschód od Olsztyna. Lotnisko przeznaczone zostanie głównie dla przewozów obsługujących region Warmii i Mazur. Przewiduje się obsługę samolotów rejsowych, czarterów i general aviation z możliwością zaopatrzenia statków powietrznych w paliwo typu Jet i Avgas 100 LL. Port posiada drogę startową o długości 2,5 km wyposażoną w systemy świetlny Alpa Ata i ILS.

Terminal pasażerski o powierzchni około 7 tyś m2, ma podział odpraw w przylotach i odlotach pasażerów ze strefy Schengen i zagranicy. Przepustowość terminala pozwoli obsłużyć ponad 500 tysięcy pasażerów rocznie.

– W styczniu wystartują pierwsze samoloty SprintAir do Krakowa i Berlina-Tegel. Obydwie trasy będą obsługiwane trzy razy w tygodniu. – mówi Krzysztof Pawłowski, dyrektor handlu i marketingu w Porcie Lotniczym Olsztyn-Mazury.

Zwiększenie liczby kierunków

Władze lotniska zapowiadają zwiększenie liczby kolejnych kierunków podróży – mogą dojść połączenia z portami w RFN, Wielkiej Brytanii, Irlandii i Norwegii. Trwają rozmowy z kilkoma przewoźnikami operującymi na trasach z i do Polski.

Obecność spółki Lotos-Air BP Polska jest gwarantem jakości paliwa i bezpieczeństwa usługi tankowania. Niewykluczone, że dostępność usług spółki na nowym lotnisku przyczyni się również do podjęcia decyzji o zaangażowaniu przez kolejnych przewoźników.

Lotos-Air BP Polska jest obecne z własnymi operacjami tankowania w 5 portach lotniczych: w Warszawie, Gdańsku, Katowicach i Lublinie, a od początku 2016 r. na lotnisku Olsztyn-Mazury w Szymanach.

Źródło: Lotos


Powiązane artykuły

Rosja nie odpali kradzionej elektrowni jądrowej na Ukrainie. Na razie

Międzynarodowa Agencja Energii Atomowej (MAEA) poinformowała, że Zaporoska Elektrownia Jądrowa, największy tego typu obiekt na Ukrainie, nie ma warunków do...

Tajwan zamyka ostatni reaktor jądrowy. Co dalej? 

W Tajwanie, 17 maja, ostatni działający reaktor atomowy został wyłączony przez państwowego operatora jądrowego Taipower.  Elektrownia jądrowa Ma’anshan, zlokalizowana w...
Lou Martinez Sancho, dyrektor wykonawcza ds. technologii i wiceprezes ds. badań i rozwoju w Westinghouse. Fot. Burson Poland

Polska wykorzysta sztuczną inteligencję z USA w pierwszej elektrowni jądrowej

– Westinghouse wykorzystuje sztuczną inteligencję w unikalny sposób, bazując na danych operacyjnych gromadzonych przez dekady we wszystkich oddziałach firmy i...

Udostępnij:

Facebook X X X