icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Michalska: Toruń pogodzi kierowców, pieszych i rowerzystów

W Toruniu podejmowane są inicjatywy konsultacji w obszarze infrastruktury drogowej zainicjowane zarówno przez mieszkańców jak i urzędników. Pracownia Zrównoważonego Rozwoju przygotowała i realizuje w Toruniu, wraz z Miejskim Zarządem Dróg projekt „Przepis na ulicę”.

– Przepis na ulicę pokazuje, w jaki sposób można dyskutować o projektach drogowych i projektować ulice w taki sposób, aby pogodzić czasami skrajne oczekiwania użytkowników dróg: kierowców, pieszych i rowerzystów – wyjaśnia Dorota Michalska, czł. zarządu Pracowni Zrównoważonego Rozwoju, Toruń.

Nad praktyką drogowego dialogu przy planowaniu ulic, z której będą mogły czerpać lokalne władze samorządowe, drogowcy i mieszkańcy, Pracownia Zrównoważonego Rozwoju pracowała na dwóch toruńskich ulicach – Starej Drodze oraz Polnej.

– Dialog z użytkownikami osiedlowej ulicy – Starej Drogi rozpoczął się od diagnozy społecznych potrzeb i oczekiwań odnośnie funkcji i sposobów użytkowania ulicy – twierdzi dalej Michalska. – Szczegółowe rozwiązania dla przebudowy ulicy powstały podczas dwóch spotkań publicznych z projektantem i przedstawicielem MZD oraz pracy grupy roboczej złożonej z okolicznych mieszkańców – przedstawicieli użytkowników ulicy. Zgodnie z potrzebami mieszkańców utrzymany zostanie lokalny charakter drogi i wprowadzona zostanie strefa zamieszkania. Zaproponowane przez lokalną społeczność rozwiązania pozwolą na pogodzenie interesów kierowców, pieszych i rowerzystów.

Drugą konsultowaną ulicą był jeden z odcinków ulicy Polnej, zbierajacej ruch z różnych części miasta. Tutaj również dialog z mieszkańcami rozpoczęto od diagnozy społecznej oraz badania natężenia ruchu.

Następnie w Mobilnym Punkcie Konsultacyjnym, wspólnie z  pracownikami MZD oraz projektantem prezentowaliśmy użytkownikom Polnej wstępną koncepcję przebudowy ulicy, zbieraliśmy uwagi i komentarze do zaproponowanych rozwiązań –  dodaje Dorota Michalska. Zgłaszanie uwag możliwe było także w formie elektronicznej i telefonicznej. Nad uwagami zgłoszonymi przez mieszkańców pracował projektant oraz urzędnicy z MZD. Przygotowują projekt ulicy Polnej, która w jak największym stopniu uwzględni potrzeby okolicznych mieszkańców i innych użytkowników ulicy.

Odejście od postrzegania ulicy według schematu: chodnik – jezdnia – chodnik i wspieranie projektowania ulic w miastach jako stref woonerf (żyjących ulic do mieszkania) zostało oficjalnie wpisane do programów Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych w wielu miastach Polski, również w województwie kujawsko-pomorskim.

 

Źródło: edroga.pl

W Toruniu podejmowane są inicjatywy konsultacji w obszarze infrastruktury drogowej zainicjowane zarówno przez mieszkańców jak i urzędników. Pracownia Zrównoważonego Rozwoju przygotowała i realizuje w Toruniu, wraz z Miejskim Zarządem Dróg projekt „Przepis na ulicę”.

– Przepis na ulicę pokazuje, w jaki sposób można dyskutować o projektach drogowych i projektować ulice w taki sposób, aby pogodzić czasami skrajne oczekiwania użytkowników dróg: kierowców, pieszych i rowerzystów – wyjaśnia Dorota Michalska, czł. zarządu Pracowni Zrównoważonego Rozwoju, Toruń.

Nad praktyką drogowego dialogu przy planowaniu ulic, z której będą mogły czerpać lokalne władze samorządowe, drogowcy i mieszkańcy, Pracownia Zrównoważonego Rozwoju pracowała na dwóch toruńskich ulicach – Starej Drodze oraz Polnej.

– Dialog z użytkownikami osiedlowej ulicy – Starej Drogi rozpoczął się od diagnozy społecznych potrzeb i oczekiwań odnośnie funkcji i sposobów użytkowania ulicy – twierdzi dalej Michalska. – Szczegółowe rozwiązania dla przebudowy ulicy powstały podczas dwóch spotkań publicznych z projektantem i przedstawicielem MZD oraz pracy grupy roboczej złożonej z okolicznych mieszkańców – przedstawicieli użytkowników ulicy. Zgodnie z potrzebami mieszkańców utrzymany zostanie lokalny charakter drogi i wprowadzona zostanie strefa zamieszkania. Zaproponowane przez lokalną społeczność rozwiązania pozwolą na pogodzenie interesów kierowców, pieszych i rowerzystów.

Drugą konsultowaną ulicą był jeden z odcinków ulicy Polnej, zbierajacej ruch z różnych części miasta. Tutaj również dialog z mieszkańcami rozpoczęto od diagnozy społecznej oraz badania natężenia ruchu.

Następnie w Mobilnym Punkcie Konsultacyjnym, wspólnie z  pracownikami MZD oraz projektantem prezentowaliśmy użytkownikom Polnej wstępną koncepcję przebudowy ulicy, zbieraliśmy uwagi i komentarze do zaproponowanych rozwiązań –  dodaje Dorota Michalska. Zgłaszanie uwag możliwe było także w formie elektronicznej i telefonicznej. Nad uwagami zgłoszonymi przez mieszkańców pracował projektant oraz urzędnicy z MZD. Przygotowują projekt ulicy Polnej, która w jak największym stopniu uwzględni potrzeby okolicznych mieszkańców i innych użytkowników ulicy.

Odejście od postrzegania ulicy według schematu: chodnik – jezdnia – chodnik i wspieranie projektowania ulic w miastach jako stref woonerf (żyjących ulic do mieszkania) zostało oficjalnie wpisane do programów Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych w wielu miastach Polski, również w województwie kujawsko-pomorskim.

 

Źródło: edroga.pl

Najnowsze artykuły