AlertEnergetykaMotoryzacja

Rusza nowa odsłona programu wsparcia zakupu pojazdu elektrycznego

Fot. MKiŚ

Fot. MKiŚ

Nowa edycja programu dofinansowania zakupu samochodów elektrycznych o nazwie “Mój Elektryk” ruszy 12 lipca tego roku. Najważniejsze zmiany w porównaniu do ubiegłorocznej edycji to podniesienie maksymalnej ceny samochodu podlegającego dopłacie do 225 tys. zł (ze 125 tys. zł), a także rozszerzenie listy potencjalnych beneficjentów na firmy, instytucje i samorządy oraz umożliwienie dopłat także w formie leasingu.

Budżet programu Mój Elektryk na 2021 rok to ponad 500 mln zł. Program ma być kontynuowany w kolejnych latach z nowymi budżetami. Kwota dofinansowania do zakupu e-samochodu wyniesie, podobnie jak w poprzednim roku, maksymalnie 18 750 zł, a w przypadku posiadaczy karty dużej rodziny – 27 000 zł. Wiceprezes  Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) Artur Lorkowski dodał, że 12 lipca uruchomione zostaną dopłaty dla osób fizycznych, a kolejne grupy, czyli przedsiębiorcy, samorządy czy instytucje, będą dołączane do programu w kolejnych tygodniach i miesiącach. Jak podkreślił, podstawowa dopłata do samochodu osobowego dla przedsiębiorców, podobnie jak w przypadku osób fizycznych, wyniesie 18 750 zł, a w przypadku zadeklarowania średniorocznego przebiegu powyżej 10 tys. km – rośnie do 27 tys. zł. Natomiast w przypadku zakupu samochodów dostawczych N1, dopłata wyniesie maksymalnie 50 tys. zł i 20 procent ceny zakupu, lub 70 tys. zł i 30 procent ceny zakupu przy deklaracji średniorocznego przebiegu powyżej 20 tys. km. – Co ważne, w przypadku aut dostawczych nie ma górnego limitu ceny nabywanego pojazdu – dodał Lorkowski.

Założenia

Dofinansowaniem z programu „Mój elektryk” będzie objęty zakup lub leasing – to jedno z najważniejszych udogodnień  nowego programu. W przypadku osób fizycznych wyniesie 18 750 zł, a dla tych z Kartą Dużej Rodziny 27 000 zł. W ten sposób poza efektem ekologicznym NFOŚiGW chce uzyskać także efekt społeczny – upowszechnienie pojazdów elektrycznych w rodzinach wielodzietnych. W ich przypadku nie obowiązuje także limit ceny pojazdu.

Pozostali adresaci programu mogą liczyć na dofinansowania, których poziom będzie zależał od kategorii pojazdu oraz średniorocznego przebiegu. Mogą się przy tym ubiegać o dofinansowanie więcej niż jednego pojazdu.  – Poszerzenie grupy beneficjentów programu ma na celu ułatwienie przechodzenia na transport zeroemisyjny wszystkim zainteresowanym podmiotom, w tym firmom i organizacjom, które planują modernizację lub wymianę swojej floty – czytamy w komunikacie MKiŚ.

  • Wnioskodawcy nie będący osobami fizycznymi na pojazdy kategorii M1 będą mogli uzyskać dofinansowanie nawet do 27 000 w przypadku deklarowanego średniorocznego przebiegu min. 15 000 km, na pojazdy kategorii L będą mogli uzyskać 4000 zł wsparcia. Natomiast dofinansowanie zakupu pojazdów kategorii N1 wyniesie nawet 70 000 zł. Warunkiem będzie zadeklarowanie średniorocznego przebiegu powyżej 20 000 km. Dofinansowania będą obejmowały zarówno zakup, jak i leasing pojazdów – wyjaśnia resort.

ISBnews/Ministerstwo klimatu i środowiska/Bartłomiej Sawicki


Powiązane artykuły

Elon Musk. Źródło: innotechtoday

Tesla chce dostarczać energię elektryczną w Wielkiej Brytanii

Tesla, znana przede wszystkim z produkcji samochodów elektrycznych, złożyła wniosek do brytyjskiego regulatora energetycznego (Ofgem) o dystrybucję energii elektrycznej do...
Ładowarki Ekoenergetyka x IONITY. Fot. Ekoenergetyka

Polski producent ładowarek szykuje się do zamorskiego podboju

Ekoenergetyka, polski producent szybkich stacji ładowania DC ma za sobą udany 2024 rok, zwłaszcza na tle konkurentów z branży. Jej...

Ile OZE do 2030 roku? Polska redukuje plany

56,1 procent energii z zielonych źródeł. Tak brzmiał plan Polski jeszcze w październiku ubiegłego roku. Według aktualizacji KPEiK udział zmniejszy...

Udostępnij:

Facebook X X X