– Przewozy węgla to impuls do rozwoju biznesu kolejowego – twierdzi dyrektor zarządzający PKP Cargo Jacek Neska.
– Węgiel kamienny – w szczególności dla przemysłu energetycznego – to kluczowy przewożony przez nas surowiec – ocenia w rozmowie z Dziennikiem Gazetą Prawną. – W związku z inwestycjami planowanymi przez sektor energetyczny popyt na przewozy węgla koleją powinien rosnąć.
– Pociągi PKP Cargo odjeżdżają właściwie spod wszystkich kopalń działających na terenie naszego kraju – informuje Neska. – W 2013 roku przewoziliśmy średnio niespełna 150 tysięcy ton węgla na dobę.
– Realizujemy ok. 85 procent całości eksportu i importu węgla do Polski. Instensywność rozwoju importu węgla będzie zależała od relacji między cenami węgla na rynkach międzynarodowych a kosztami węgla krajowego. Przy cenach powyżej 105-110 dolarów za tonę węgiel krajowy jest bardziej konkurencyjny niż importowany.
– Liczymy, że uda nam się pozyskać jeszcze większą liczbę partnerów biznesowych – kończy przedstawiciel PKP Cargo.
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna