icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Neumann: Niemieccy zieloni mają problem z rozbudową portu kontenerowego w Polsce (AUDIO)

Protest strony niemieckiej przeciw budowie portu kontenerowego w Świnoujściu istnieje od samego początku, gdy tylko zaczęto rozmawiać o tym projekcie po stronie polskiej. Hannah Neumann, posłanka partii Zielonych w Parlamencie Europejskim, jest najbardziej znaną osobą po stronie sprzedających się powstaniu tego portu. Jest ona także inicjatorką związanej z tym tematem petycji skierowanej do struktur europejskich. Neumann jest z zawodu politologiem i zajmowała się naukowa kwestiami konfliktów międzynarodowych i polityk pokojowych. Do Parlamentu Europejskiego została wybrana w 2019 roku. Neumann nie wyklucza kategorycznie budowy portu, ale kwestionuje rozmach projektu.

“Mamy problem z rozbudową portu kontenerowego, bo strona polska planuje tutaj bardzo, bardzo duży projekt.” – mówi Neumann. – I jest możliwe, że gdy będziemy mieli ocenę oddziaływania na środowisko, kiedy będziemy mieli wspólny plan gospodarczy i przeprowadzimy te wszystkie rozmowy z zaangażowanymi grupami to może stwierdzimy, że warto budować tu port, może mniejszy port. Ale zanim się te wszystkie rozmowy nie odbędą i nie będą przestrzegane dyrektywy unijne, jestem przeciwna budowie tego portu. – Przeciwnicy projektu obawiają się negatywnych skutków ekologicznych tego projektu. Ich zdaniem inwestycja może okazać się nieopłacalna. Na ten argument zwracają uwaga także polscy Zieloni.

Do bieżącego etapiu przetargu zgłosiły się trzy firmy, które są gotowe realizować ten projekt infrastrukturalny. W tym gronie znalazły się Agencja Rozwoju Przemysłu, Baltic Gateway z Wielkiej Brytanii oraz holenderski specjalista od portów kontenerowych Deme Concessions NV. Dopiero w kolejnych etapach przetargu firmy będą przedstawiać swoje konkretne oferty przetargowe. Wszystkie etapy przetargu mają zostać zakończone z końcem 2022 roku.

Protest strony niemieckiej przeciw budowie portu kontenerowego w Świnoujściu istnieje od samego początku, gdy tylko zaczęto rozmawiać o tym projekcie po stronie polskiej. Hannah Neumann, posłanka partii Zielonych w Parlamencie Europejskim, jest najbardziej znaną osobą po stronie sprzedających się powstaniu tego portu. Jest ona także inicjatorką związanej z tym tematem petycji skierowanej do struktur europejskich. Neumann jest z zawodu politologiem i zajmowała się naukowa kwestiami konfliktów międzynarodowych i polityk pokojowych. Do Parlamentu Europejskiego została wybrana w 2019 roku. Neumann nie wyklucza kategorycznie budowy portu, ale kwestionuje rozmach projektu.

“Mamy problem z rozbudową portu kontenerowego, bo strona polska planuje tutaj bardzo, bardzo duży projekt.” – mówi Neumann. – I jest możliwe, że gdy będziemy mieli ocenę oddziaływania na środowisko, kiedy będziemy mieli wspólny plan gospodarczy i przeprowadzimy te wszystkie rozmowy z zaangażowanymi grupami to może stwierdzimy, że warto budować tu port, może mniejszy port. Ale zanim się te wszystkie rozmowy nie odbędą i nie będą przestrzegane dyrektywy unijne, jestem przeciwna budowie tego portu. – Przeciwnicy projektu obawiają się negatywnych skutków ekologicznych tego projektu. Ich zdaniem inwestycja może okazać się nieopłacalna. Na ten argument zwracają uwaga także polscy Zieloni.

Do bieżącego etapiu przetargu zgłosiły się trzy firmy, które są gotowe realizować ten projekt infrastrukturalny. W tym gronie znalazły się Agencja Rozwoju Przemysłu, Baltic Gateway z Wielkiej Brytanii oraz holenderski specjalista od portów kontenerowych Deme Concessions NV. Dopiero w kolejnych etapach przetargu firmy będą przedstawiać swoje konkretne oferty przetargowe. Wszystkie etapy przetargu mają zostać zakończone z końcem 2022 roku.

Najnowsze artykuły