icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Kanadyjczycy uruchomili fabrykę recyklingu baterii do e-aut w Niemczech

Kanadyjska firma Li-Cycle uruchomiła zakład recyclingu baterii litowo-jonowych w miejscowości Sülzetal blisko Magdeburga. Docelowo w tym zakładzie będzie można recyklingować do 30 tys. ton zużytych akumulatorów.

W założeniach inwestora wybudowane zostaną dwa zakłady, z których pierwszy już zaczął funkcjonować. Niemiecka gazeta Handelsblatt przewiduje osiągnięcie pełnych mocy przerobowych w Sülzetal w 2024 roku.

Publiczna stacja radiowo-telewizyjna Mitteldeutscher Rundfunk (MDR) zwraca uwagę na to, że jest to pierwsza duża inwestycja Li-Cycle w Europie. Jednocześnie inwestycje w recycling znacznie wzrosną w następnych latach, co jest związane z polityką Unii Europejskiej.

Należy wspomnieć, że UE przyjęła nową dyrektywę w sprawie baterii, która określa wymagane ilości metali pochodzących z recyclingu, takich jak lit, nikiel i kobalt, przy produkcji baterii do aut elektrycznych, podaje MDR.

Co ważne, Li-Cycle planuje budowę następnych zakładów recyclingowych we Francji i Norwegii, mając na uwadze dynamiczny rozwój tych krajów w dziennie e-mobilności. Interesujący z perspektywy Polski jest skład inwestorów w rozbudowę sieci recyclingowej w Europie i Północnej Ameryce. Handelsblatt podaje, że w spółce Li-Cycle zaangażowany jest LG Chem, kwotą 50 mln dolarów, który posiada największą obecnie w Europie fabrykę baterii do aut elektrycznych pod Wrocławiem.

MDR / Handelsblatt / Aleksandra Fedorska

Chińskie samochody elektryczne mogą doprowadzić do paraliżu w Wielkiej Brytanii

Kanadyjska firma Li-Cycle uruchomiła zakład recyclingu baterii litowo-jonowych w miejscowości Sülzetal blisko Magdeburga. Docelowo w tym zakładzie będzie można recyklingować do 30 tys. ton zużytych akumulatorów.

W założeniach inwestora wybudowane zostaną dwa zakłady, z których pierwszy już zaczął funkcjonować. Niemiecka gazeta Handelsblatt przewiduje osiągnięcie pełnych mocy przerobowych w Sülzetal w 2024 roku.

Publiczna stacja radiowo-telewizyjna Mitteldeutscher Rundfunk (MDR) zwraca uwagę na to, że jest to pierwsza duża inwestycja Li-Cycle w Europie. Jednocześnie inwestycje w recycling znacznie wzrosną w następnych latach, co jest związane z polityką Unii Europejskiej.

Należy wspomnieć, że UE przyjęła nową dyrektywę w sprawie baterii, która określa wymagane ilości metali pochodzących z recyclingu, takich jak lit, nikiel i kobalt, przy produkcji baterii do aut elektrycznych, podaje MDR.

Co ważne, Li-Cycle planuje budowę następnych zakładów recyclingowych we Francji i Norwegii, mając na uwadze dynamiczny rozwój tych krajów w dziennie e-mobilności. Interesujący z perspektywy Polski jest skład inwestorów w rozbudowę sieci recyclingowej w Europie i Północnej Ameryce. Handelsblatt podaje, że w spółce Li-Cycle zaangażowany jest LG Chem, kwotą 50 mln dolarów, który posiada największą obecnie w Europie fabrykę baterii do aut elektrycznych pod Wrocławiem.

MDR / Handelsblatt / Aleksandra Fedorska

Chińskie samochody elektryczne mogą doprowadzić do paraliżu w Wielkiej Brytanii

Najnowsze artykuły