icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Jest kolejny niemiecki kontrakt na dostawy LNG z gazoportu, którego użyją też Polacy

Niemiecki koncern RWE podpisał 15 letni kontrakt na dostawy LNG z USA. Umowa ma obowiązywać od 2027 roku i być realizowana z pomocą terminalu amerykańskiego, z którego będą korzystać także Polacy. 

Przedmiotem rocznej umowy pomiędzy RWE a Sempra Infrastructure jest dostawa 2,25 mln ton LNG (3 mld m sześc. gazu) pochodzącego z terminala Port Arthur. Realizacja umowy ma wejść w życie w 2027 roku i obowiązywać 15 lat.

Zgodnie z komunikatem RWE, dostawy będą mogły trafiać w dowolne miejsce na świecie co sugeruje, że umowa została podpisana w charakterze Free on Board, dającą elastyczność kupującemu w dyspozycji ładunkami.

Dzięki temu kontraktowi, Sempra praktycznie w pełni zapewniła projektowaną przepustowość pierwszej fazy projektu Port Arthur szacowaną na 13,5 mln ton LNG rocznie. Poza RWE w 2022 roku umowy na dostawy LNG z tego terminala podpisały równie spółki Ineos Group oraz Engie. W 2018 roku umowę na dostawy LNG z Port Arthur podpisało PGNiG, jednak została wypowiedziana w 2021 roku ze względu na opóźnienia w realizacji projektu. PGNiG oczekiwał, że pierwszy ładunek gazu wypłynie z terminala w 2023 roku. PGNiG i Sempra podpisały umowę na 2 mln ton z Cameron LNG oraz mln ton z Port Arthur LNG z klauzulą free on board oraz możliwością relokacji z Camerona do Port Arthur.

Handelsblatt/Reuters/Mariusz Marszałkowski

Marszałkowski: Polska i jej gazowcowy perfect timing w Korei Południowej

 

Niemiecki koncern RWE podpisał 15 letni kontrakt na dostawy LNG z USA. Umowa ma obowiązywać od 2027 roku i być realizowana z pomocą terminalu amerykańskiego, z którego będą korzystać także Polacy. 

Przedmiotem rocznej umowy pomiędzy RWE a Sempra Infrastructure jest dostawa 2,25 mln ton LNG (3 mld m sześc. gazu) pochodzącego z terminala Port Arthur. Realizacja umowy ma wejść w życie w 2027 roku i obowiązywać 15 lat.

Zgodnie z komunikatem RWE, dostawy będą mogły trafiać w dowolne miejsce na świecie co sugeruje, że umowa została podpisana w charakterze Free on Board, dającą elastyczność kupującemu w dyspozycji ładunkami.

Dzięki temu kontraktowi, Sempra praktycznie w pełni zapewniła projektowaną przepustowość pierwszej fazy projektu Port Arthur szacowaną na 13,5 mln ton LNG rocznie. Poza RWE w 2022 roku umowy na dostawy LNG z tego terminala podpisały równie spółki Ineos Group oraz Engie. W 2018 roku umowę na dostawy LNG z Port Arthur podpisało PGNiG, jednak została wypowiedziana w 2021 roku ze względu na opóźnienia w realizacji projektu. PGNiG oczekiwał, że pierwszy ładunek gazu wypłynie z terminala w 2023 roku. PGNiG i Sempra podpisały umowę na 2 mln ton z Cameron LNG oraz mln ton z Port Arthur LNG z klauzulą free on board oraz możliwością relokacji z Camerona do Port Arthur.

Handelsblatt/Reuters/Mariusz Marszałkowski

Marszałkowski: Polska i jej gazowcowy perfect timing w Korei Południowej

 

Najnowsze artykuły