icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Niemcy wpuszczają Chińczyków do Hamburga, ale tylko trochę

Proces przejęcia 24,99 procent udziałów portu kontenerowego Tollerort w Hamburgu został przejęty przez chińskie COSCO od Hamburger Hafen und Logistik AG (HHHLA). Obawy o bezpieczeństwo nie pozwoliły na więcej.

Pomimo obaw sektora bezpieczeństwa doszło do formalnego przekazania 24,99 procent udziałów terminalu Tollerort za około 42 mln euro. COSCO obiecuje, że ten obiekt stanie się głównym punktem przeładunowym w jego działalności między Azją a Europą. Około 30 procent towarów docierających do tego portu w Hamburgu to owoc eksportu lub importu z Chin.

Chociaż branża portowa cieszy się z powodów ekonomicznych, względy bezpieczeństwa nakazują ostrożność. COSCO chciało przejąć pierwotnie ponad 35 procent akcji, ale szereg resortów rządu federalnego oprotestowało taki pomysł i ograniczyło możliwość do jednej czwartej udziałów, aby Chińczycy nie uzyskali mniejszości blokującej. Nie otrzymali także praw podejmowania decyzji od HHLA ani własności gruntu od miasta Hamburg.

NDR / Wojciech Jakóbik

Obawy o bezpieczeństwo wstrzymują zgodę Niemiec na wpuszczenie Chin do portu w Hamburgu

Proces przejęcia 24,99 procent udziałów portu kontenerowego Tollerort w Hamburgu został przejęty przez chińskie COSCO od Hamburger Hafen und Logistik AG (HHHLA). Obawy o bezpieczeństwo nie pozwoliły na więcej.

Pomimo obaw sektora bezpieczeństwa doszło do formalnego przekazania 24,99 procent udziałów terminalu Tollerort za około 42 mln euro. COSCO obiecuje, że ten obiekt stanie się głównym punktem przeładunowym w jego działalności między Azją a Europą. Około 30 procent towarów docierających do tego portu w Hamburgu to owoc eksportu lub importu z Chin.

Chociaż branża portowa cieszy się z powodów ekonomicznych, względy bezpieczeństwa nakazują ostrożność. COSCO chciało przejąć pierwotnie ponad 35 procent akcji, ale szereg resortów rządu federalnego oprotestowało taki pomysł i ograniczyło możliwość do jednej czwartej udziałów, aby Chińczycy nie uzyskali mniejszości blokującej. Nie otrzymali także praw podejmowania decyzji od HHLA ani własności gruntu od miasta Hamburg.

NDR / Wojciech Jakóbik

Obawy o bezpieczeństwo wstrzymują zgodę Niemiec na wpuszczenie Chin do portu w Hamburgu

Najnowsze artykuły