icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Niemcy rzucają wyzwanie producentom autonomicznych pojazdów z USA

Jak informuje agencja Reuters niemieckie koncerny BWM, Audi i Daimler rozpoczynają współpracę z firmami z branży telekomunikacyjnej, jak Ericsson, Huawei, Intel, Nokai oraz Qualcomm w celu przyspieszenia prac nad autonomicznymi pojazdami drogowymi. 

Konsorcjum za cel wyznacza sobie stworzenie realnej konkurencji na rynku technologii autonomicznych pojazdów dla przodujących w tym firm, jak Google czy Uber. Całość przedsięwzięcia opatrzona jest marką nowej generacji produktów pod nazwą „5G Automotive Association”.

Użyte do realizacji tych celów urządzenia elektroniczne mają cechować się znacznie większą niezawodnością i przepustowością łącza z operatorem, w tym przypadku oparte o połączenie internetowe. Ericsson i Nokia, które między innymi mają takie urządzenia dostarczać, potwierdzają prace nad technologiami generacji 5G dostępnymi dla masowej produkcji prawdopodobnie od 2020 roku.

Trend w rozwoju technologii internetowej w samochodach ukazuje zeszłoroczny projekt Volkswagena, Audi, BMW i Daimlera realizowany z Nokią pod nazwą HERE. Opiera się on na ciągle aktualizowanych danych zbieranych z pojazdów użytkowników projektu, którzy poruszają się konkretną trasą. Następnie zebrane dane o warunkach panujących na trasie można udostępnić innym użytkownikom.

Reuters/MK

Jak informuje agencja Reuters niemieckie koncerny BWM, Audi i Daimler rozpoczynają współpracę z firmami z branży telekomunikacyjnej, jak Ericsson, Huawei, Intel, Nokai oraz Qualcomm w celu przyspieszenia prac nad autonomicznymi pojazdami drogowymi. 

Konsorcjum za cel wyznacza sobie stworzenie realnej konkurencji na rynku technologii autonomicznych pojazdów dla przodujących w tym firm, jak Google czy Uber. Całość przedsięwzięcia opatrzona jest marką nowej generacji produktów pod nazwą „5G Automotive Association”.

Użyte do realizacji tych celów urządzenia elektroniczne mają cechować się znacznie większą niezawodnością i przepustowością łącza z operatorem, w tym przypadku oparte o połączenie internetowe. Ericsson i Nokia, które między innymi mają takie urządzenia dostarczać, potwierdzają prace nad technologiami generacji 5G dostępnymi dla masowej produkcji prawdopodobnie od 2020 roku.

Trend w rozwoju technologii internetowej w samochodach ukazuje zeszłoroczny projekt Volkswagena, Audi, BMW i Daimlera realizowany z Nokią pod nazwą HERE. Opiera się on na ciągle aktualizowanych danych zbieranych z pojazdów użytkowników projektu, którzy poruszają się konkretną trasą. Następnie zebrane dane o warunkach panujących na trasie można udostępnić innym użytkownikom.

Reuters/MK

Najnowsze artykuły