icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Niemiecki gazoport w Mukran bez gazu

Pomimo możliwości przyjmowania rocznie 110 ładunków LNG, terminal LNG w Mukran dotychczas był wykorzystany jedynie trzykrotnie. 

Mukran bezrobotny

Gazoport w Mukran, którego operatorem jest prywatna firma Deutsche ReGas, ma pozwolenie na przyjęcie 110 dostaw LNG w skali roku. Do końca sierpnia do tego gazoportu dotarły zaledwie trzy dostawy. W środę 28 sierpnia pływający gazoport przyjmie pierwszy raz od maja dostawę gazu skroplonego z amerykańskiego Freeport.

Terminal LNG w Mukran może teoretycznie dostarczyć do niemieckiej sieci gazowej do 13,5 mld m3 gazu ziemnego, lecz dotychczas jest on najgorzej wykorzystanym gazoportem w Niemczech.

Właściciel gazoportu firma Deutsche ReGas uważa, że sprzedaje moce regazyfikacyjne, a nie dostawy gazu i nie widzi problemu w tym, ze gazoport nie zabezpiecza Niemiec w skroplony gaz ziemny droga morska. — Między Deutsche Regas a jej klientami istnieją umowy typu “bierz lub płać”. Umowy te – „take or pay” – nie obejmują obowiązku dostawy. Klienci są zatem zobowiązani do zapłaty za zarezerwowane moce, nawet jeśli ich nie wykorzystują – tłumaczył niemieckiej publicznej stacji radiowo telewizyjnej Norddeutscher Rundfunk (NDR) rzecznik prasowy Deutsche ReGas.

Po uruchomieniu wszystkich planowanych w Niemczech gazoportów w latach 2026-2027 roczna przepustowość wzrośnie wówczas do 54 mld m sześc., co będzie odpowiadało za ponad 60 procent zapotrzebowania na gaz ziemny w tym kraju.

NDR / Aleksandra Fedorska

Kryzysowy, ekspresowy gazoport Niemiec jest gotów do budowy i wygryzł Polaków

Pomimo możliwości przyjmowania rocznie 110 ładunków LNG, terminal LNG w Mukran dotychczas był wykorzystany jedynie trzykrotnie. 

Mukran bezrobotny

Gazoport w Mukran, którego operatorem jest prywatna firma Deutsche ReGas, ma pozwolenie na przyjęcie 110 dostaw LNG w skali roku. Do końca sierpnia do tego gazoportu dotarły zaledwie trzy dostawy. W środę 28 sierpnia pływający gazoport przyjmie pierwszy raz od maja dostawę gazu skroplonego z amerykańskiego Freeport.

Terminal LNG w Mukran może teoretycznie dostarczyć do niemieckiej sieci gazowej do 13,5 mld m3 gazu ziemnego, lecz dotychczas jest on najgorzej wykorzystanym gazoportem w Niemczech.

Właściciel gazoportu firma Deutsche ReGas uważa, że sprzedaje moce regazyfikacyjne, a nie dostawy gazu i nie widzi problemu w tym, ze gazoport nie zabezpiecza Niemiec w skroplony gaz ziemny droga morska. — Między Deutsche Regas a jej klientami istnieją umowy typu “bierz lub płać”. Umowy te – „take or pay” – nie obejmują obowiązku dostawy. Klienci są zatem zobowiązani do zapłaty za zarezerwowane moce, nawet jeśli ich nie wykorzystują – tłumaczył niemieckiej publicznej stacji radiowo telewizyjnej Norddeutscher Rundfunk (NDR) rzecznik prasowy Deutsche ReGas.

Po uruchomieniu wszystkich planowanych w Niemczech gazoportów w latach 2026-2027 roczna przepustowość wzrośnie wówczas do 54 mld m sześc., co będzie odpowiadało za ponad 60 procent zapotrzebowania na gaz ziemny w tym kraju.

NDR / Aleksandra Fedorska

Kryzysowy, ekspresowy gazoport Niemiec jest gotów do budowy i wygryzł Polaków

Najnowsze artykuły