AlertEnergetykaMotoryzacja

Northvolt i Norsk Hydro chcą przenieść recykling baterii do Europy kontynentalnej

fot. Pixabay

Northvolt i Norsk Hydro jeszcze w tym roku przeniosą do Europy kontynentalnej spółkę Hydrovolt zajmującą się recyklingiem baterii samochodów elektrycznych. Wcześniej, szwedzki start-up i norweski producent aluminium otworzyli swój pierwszy zakład w Norwegii.


Hydrovolt rozpoczęła recykling akumulatorów w Fredrikstad na południu Norwegii. Zakład może obsłużyć około 25 tys. akumulatorów samochodów elektrycznych rocznie. – Chcemy przenieść się do Europy kontynentalnej i w tym roku podejmiemy decyzję. Ważne jest, abyśmy budowali zaufanie do recyklingu baterii elektrycznych a zużyte baterie nie podróżowały po całej Europie – powiedział prezes Hydro Energy Arvid Moss w rozmowie z Financial Times.

Celem Hydrovolt jest recykling 150 tys. akumulatorów samochodowych rocznie do 2025 roku i pół miliona do 2030 roku. Firma ma wybrać lokalizację zakładu jeszcze w tym roku i rozpocząć działalność około 2024 roku.

Northvolt jest pierwszym europejskim producentem akumulatorów, który otworzył gigafabrykę na dalekiej północy Szwecji i zamierza otworzyć w nadchodzących latach dwie kolejne, jedną we współpracy z Volvo Cars w pobliżu bazy producenta w Göteborgu, a drugą w Niemczech.

– Budowa zbyt dużego zakładu w Norwegii nie ma sensu. To wczesny rynek, ale nie jest on zbyt duży. Chcemy zbliżyć ekspansję do miejsca, w którym pojawią się duże ilości – powiedziała Emma Nehrenheim, dyrektor ds. środowiska w Northvolt.

Northvolt, który początkowo miał koncentrować się tylko na Europie, teraz planuje ekspansję w Stanach Zjednoczonych. Jeszcze nie ma jednak konkretnych planów. – Chcemy najpierw uprzemysłowić się w Europie. Z drugiej strony Stany Zjednoczone stają się coraz bardziej interesującym rynkiem – dodała Nehrenheim.

Financial Times/Jędrzej Stachura

Na elektryczne Porsche Igi Świątek trzeba czekać aż dziewięć miesięcy


Powiązane artykuły

Europa dwóch prędkości w energetyce. Węgry-Słowacja kontra reszta

Węgry pozostają największym importerem rosyjskiego gazu w UE i sprzeciwiają się unijnym planom odejścia od rosyjskich surowców do 2028 roku....
Stacja ładowania Grupy Orlen. Fot. Orlen

Orlen zaszachował konkurencyjnych operatorów publicznych ładowarek

Multienergetyczny koncern korzystając ze swojej przewagi finansowej obniżył o 25 procent ceny za ładowanie aut elektrycznych w czasie wakacji. Odpowiedź...
tankowiec VILAMOURA, zdjęcie: vesselfinder.com

Tankowiec z milionem baryłek ropy eksplodował u wybrzeży Libii

Tankowiec Vilamoura, który przewoził milion baryłek ropy i wcześniej zawijał do rosyjskich portów, eksplodował u wybrzeży Libii. To kolejny z...

Udostępnij:

Facebook X X X