icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Norwescy kurierzy przesiadają się na elektryczne rowery

Na ulicach drugiego co do wielkości miasta w Norwegii pojawiły się pierwsze elektryczne rowery przeznaczone do transportu towarów. Operator logistyczny, firma DB Schenker, wyznacza nowe kierunki ekologicznej logistyki miejskiej i zapowiada początek rewolucji.

Norwegowie walczą ze spalinami nie tylko poprzez podnoszenie opłat drogowych, ale także szukając rozwiązań, które zastąpią pojazdy z silnikami wysokoprężnymi. Warto wiedzieć, że od 2030 w całym kraju zaczną również obowiązywać ograniczenia w korzystaniu z konwencjonalnych pojazdów mechanicznych. Niemożliwe lub bardzo kosztowne będzie poruszanie się samochodami dostawczymi i ciężarówkami po obszarach miejskich. DB Schenker opracowuje i wdraża nowe sposoby w zakresie dostarczania przesyłek w norweskich miastach.

Pracownicy operatora logistycznego korzystają w Bergen z elektrycznych rowerów towarowych od marca tego roku. Pojazdy są wyposażone w dwa pojemniki, w których można przewozić do 300 kg ładunków, a pojemność akumulatorów w e-rowerach wystarcza na osiem godzin. Nowe, elektryczne rowery towarowe wzbudziły zainteresowanie norweskich mediów. Pod wrażeniem inicjatywy, która została opracowana wraz z kilkoma podwykonawcami, jest również Norweski Zarząd Dróg i władze miejskie.

Kolejnym krokiem będzie Oslo. DB Schenker planuje, by pierwsze elektryczne rowery pojawiły się 
w stolicy Norwegii jeszcze tego lata. Logistyka miejska niesie za sobą ogromny potencjał w zakresie wykorzystania pojazdów elektrycznych w celu ograniczenia emisji spalin.

Na ulicach drugiego co do wielkości miasta w Norwegii pojawiły się pierwsze elektryczne rowery przeznaczone do transportu towarów. Operator logistyczny, firma DB Schenker, wyznacza nowe kierunki ekologicznej logistyki miejskiej i zapowiada początek rewolucji.

Norwegowie walczą ze spalinami nie tylko poprzez podnoszenie opłat drogowych, ale także szukając rozwiązań, które zastąpią pojazdy z silnikami wysokoprężnymi. Warto wiedzieć, że od 2030 w całym kraju zaczną również obowiązywać ograniczenia w korzystaniu z konwencjonalnych pojazdów mechanicznych. Niemożliwe lub bardzo kosztowne będzie poruszanie się samochodami dostawczymi i ciężarówkami po obszarach miejskich. DB Schenker opracowuje i wdraża nowe sposoby w zakresie dostarczania przesyłek w norweskich miastach.

Pracownicy operatora logistycznego korzystają w Bergen z elektrycznych rowerów towarowych od marca tego roku. Pojazdy są wyposażone w dwa pojemniki, w których można przewozić do 300 kg ładunków, a pojemność akumulatorów w e-rowerach wystarcza na osiem godzin. Nowe, elektryczne rowery towarowe wzbudziły zainteresowanie norweskich mediów. Pod wrażeniem inicjatywy, która została opracowana wraz z kilkoma podwykonawcami, jest również Norweski Zarząd Dróg i władze miejskie.

Kolejnym krokiem będzie Oslo. DB Schenker planuje, by pierwsze elektryczne rowery pojawiły się 
w stolicy Norwegii jeszcze tego lata. Logistyka miejska niesie za sobą ogromny potencjał w zakresie wykorzystania pojazdów elektrycznych w celu ograniczenia emisji spalin.

Najnowsze artykuły