Na ulicach drugiego co do wielkości miasta w Norwegii pojawiły się pierwsze elektryczne rowery przeznaczone do transportu towarów. Operator logistyczny, firma DB Schenker, wyznacza nowe kierunki ekologicznej logistyki miejskiej i zapowiada początek rewolucji.
Norwegowie walczą ze spalinami nie tylko poprzez podnoszenie opłat drogowych, ale także szukając rozwiązań, które zastąpią pojazdy z silnikami wysokoprężnymi. Warto wiedzieć, że od 2030 w całym kraju zaczną również obowiązywać ograniczenia w korzystaniu z konwencjonalnych pojazdów mechanicznych. Niemożliwe lub bardzo kosztowne będzie poruszanie się samochodami dostawczymi i ciężarówkami po obszarach miejskich. DB Schenker opracowuje i wdraża nowe sposoby w zakresie dostarczania przesyłek w norweskich miastach.
Pracownicy operatora logistycznego korzystają w Bergen z elektrycznych rowerów towarowych od marca tego roku. Pojazdy są wyposażone w dwa pojemniki, w których można przewozić do 300 kg ładunków, a pojemność akumulatorów w e-rowerach wystarcza na osiem godzin. Nowe, elektryczne rowery towarowe wzbudziły zainteresowanie norweskich mediów. Pod wrażeniem inicjatywy, która została opracowana wraz z kilkoma podwykonawcami, jest również Norweski Zarząd Dróg i władze miejskie.
Kolejnym krokiem będzie Oslo. DB Schenker planuje, by pierwsze elektryczne rowery pojawiły się w stolicy Norwegii jeszcze tego lata. Logistyka miejska niesie za sobą ogromny potencjał w zakresie wykorzystania pojazdów elektrycznych w celu ograniczenia emisji spalin.