AlertEnergetykaGaz.Wykop

Problemy historycznego rejsu Rosjan przez Północny Szlak Morski

Gazowiec Christoph de Margerie realizujący dostawy Novateku. Fot. Novatek

Gazowiec Christoph de Margerie realizujący dostawy Novateku. Fot. Novatek

Tankowce LNG wyruszyły z rosyjskiego Jamału do Azji w celu pokonania Północnego Szlaku Morskiego zimą po raz pierwszy w historii bez pomocy lodołamaczy. Kommiersant podaje, że jednego z nich zawiódł system napędowy. Naprawa zmusi go do powrotu do doków.

Tankowiec Nikola Ewgenow należący do spółki Yamal Arc7 LNG miał pokonać wspomniany szlak bez pomocy lodołamaczy zimą, by dostarczyć gaz skroplony firmy rosyjskiej Novatek z terminalu Yamal LNG. Byłoby to historyczne osiągnięcie, bo Północny Szlak Morski był dotąd niemożliwy do przebycia w tym okresie. Niestety statek obniżył prędkość w okolicy 16 stycznia i przez wspomnianą usterkę skierował się z powrotem do portu. Oprócz niego z Jamału wyruszył także tankowiec Christoph de Margerie, który kontynuuje podróż przez kry Północnego Szlaku Morskiego.

Kommiersant/Wojciech Jakóbik

Rosja rozwinie żeglugę Północną Drogą Morską


Powiązane artykuły

Rozpoczęła się budowa bazy PGE Baltica w Ustce

Symboliczne wbicie łopaty oficjalnie zainaugurowało budowę bazy operacyjno-serwisowej w porcie w Ustce. Nowoczesna infrastruktura portowa ma być gotowa do użytku...

Gigant technologiczny podpisał 20-letnią umowę na atom

Constellation (Nasdaq: CEG) i Meta podpisały 20-letnią umowę zakupu energii (PPA) na produkcję Centrum Odnawialnej Energii Clinton, wspierając cele Meta...
FSRU. Fot. Hoegh LNG.

Niemiecka młodzieżówka protestuje przeciwko pływającemu gazoportowi

Młodzieżówka niemieckiej partii socjaldemokratycznej (SPD), także znana pod nazwą Jusos, Młodzi Socjaliści dołączyli do protestów ruchu proklimatycznego Fridays for Future...

Udostępnij:

Facebook X X X