AlertChemiaEnergetykaInnowacjeŚrodowisko

Unimot odpowiedział na wyzwania klimatyczne swoim nowym olejem napędowym

benzyna ropa

fot. maxpixel.freegreatpicture.com

Unimot poinformował, o rozszerzeniu swoje oferty o olej napędowy HVO. Jest to reakcja na cele klimatyczne i  konieczność zmniejszenia generowanych emisji.

Grupa Umimot poinformowała o wdrożeniu do oferty oleju napędowego HVO (ang. Hydrotreated Vegetable Oil) czyli hydrorafinowanego oleju roślinnego. Jest to syntetyczne paliwo odnawialne dedykowane do silników diesla. Powstaje w wyniku hydrokrakingu lub uwodorowienia oleju roślinnego czy tłuszczów zwierzęcych. Spółka już wcześniej oferowała olej napędowy o zmniejszonej emisyjności, zawierający dodatki estrów i HVO. Nowy produkt jest całkowicie hydrorafinowanym olejem roślinnym.

– Jako niezależna multienergetyczna grupa kapitałowa i lider wśród niezależnych importerów paliw ciekłych i gazowych w Polsce, nieustannie monitorujemy rynek biopaliw oraz analizujemy innowacyjne technologie, aby dostosowywać nasze produkty do aktualnych potrzeb sektorów gospodarki opartych o  transport. Już w marcu rozszerzamy naszą ofertę paliw o obniżonej emisyjności o olej napędowy HVO100%, który wpisuje się w realizację strategii dekarbonizacji firm korzystających z usług sektora transportowego – mówi Robert Brzozowski, wiceprezes Unimot.

Wykorzystanie HVO100% zapewni redukcję CO2 o 94 procent względem oleju napędowego BO.

Unimot / Marcin Karwowski

Sawicki: PKN Orlen składa wniosek o przejęcie Lotosu. Co zbada Bruksela?


Powiązane artykuły

Dwa polskie eksperymenty zostały przeprowadzone w kosmosie

Misja Ignis została zrealizowana w ponad 20 procentach. Przeprowadzono dwa z zaplanowanych eksperymentów, oba zostały zgłoszone przez polskie uczelnie. Pierwszy...

Orlen pomógł Czechom zerwać z rosyjską ropą

Koncern poinformował, że od marca 2025 roku wszystkie jego rafinerie korzystają z ropy naftowej spoza Rosji. Ostatnia dostawa została zrealizowana...

Austria wydała w 2024 roku 10 miliardów euro na paliwa kopalne

W zeszłym roku do Austrii importowano paliwa kopalne za kwotę 10 miliardów euro. Ropa i gaz pochodziły m.in. z Kazachstanu,...

Udostępnij:

Facebook X X X