icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

ORPA: Pierwszy milion aut elektrycznych w UE w 2018 roku

Liczba rejestracji pojazdów elektrycznych w Europie dynamicznie rośnie. W konsekwencji, ogólna liczba aut z napędem elektrycznym poruszających się po drogach Starego Kontynentu może przekroczyć pierwszy milion już w 2018 roku – prognozuje Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych ORPA.PL.

W drugim kwartale 2017 roku w Europie zarejestrowano 49589 pojazdów elektrycznych (pojazdy w pełni elektryczne, pojazdy zasilane ogniwami paliwowymi, hybrydy typu ”plug-in”, samochody elektryczne z range extenderem). Tak wynika z danych opublikowanych przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów (ACEA). Oznacza to wzrost o 45,8 procent w porównaniu z analogicznym okresem w 2016 roku. W segmencie pojazdów w pełni elektrycznych liczba nowych rejestracji wyniosła w drugim kwartale br. 22047 sztuk, co oznacza wzrost o 49,7 proc. W segmencie pojazdów hybrydowych typu „plug-in“ zarejestrowano 26731 nowych pojazdów, co oznacza wzrost o 42,3 proc.

– W 2016 roku wszystkich zarejestrowanych pojazdów elektrycznych w UE było ponad pół miliona. Na koniec tego roku ta liczba może przekroczyć 700 tysięcy, by w 2018 roku osiągnąć pierwszy milion pojazdów elektrycznych na drogach Starego Kontynentu. Na kolejny milion będziemy czekali dużo krócej. Bardzo prawdopodobne, że już w 2019 roku ten wynik zostanie osiągnięty – mówi Maciej Mazur z Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.

Najwięcej samochodów elektrycznych zarejestrowano w drugim kwartale br. w: Niemczech (12137 pojazdów; wzrost o 159,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2016 roku), Wielkiej Brytanii (10279 pojazdów; wzrost o 21,5 proc.), we Francji (9117 pojazdów; wzrost o 13,3 proc.), Szwecji (4271 pojazdów; wzrost o 14 proc.) oraz Belgii (4041 pojazdów, wzrost o 72,6 proc.)
Łącznie, w pierwszej połowie 2018 roku zarejestrowano w Europie 96888 pojazdów elektrycznych oraz 214208 „klasycznych” hybryd, których nie można naładować z gniazdka. Większa dynamika wzrostów jest obserwowana w tym drugim segmencie – wyniosła 61,1 proc. (I połowa 2017 r. vs. I połowa 2016 r.).

W Polsce w drugim kwartale br. zarejestrowano 203 pojazdy elektryczne oraz 3781 „klasycznych” hybryd. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku oznacza to wzrost o 75 proc. w pierwszym segmencie oraz o 57,8 proc. w drugim.

– Drugi kwartał br. był rekordowy zarówno jeśli chodzi o liczbę nowych rejestracji samochodów elektrycznych, jak również dynamikę wzrostów w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Należy się spodziewać utrzymania tego trendu. Coraz większe zainteresowanie elektromobilnością w naszym kraju, przekłada się m.in. na wzrost liczby inwestycji w obszarze infrastruktury oraz coraz większej ilości modeli samochodów elektrycznych dostępnych w polskich salonach – dodaje Maciej Mazur z PSPA.

Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych prowadzi rozszerzony monitoring rynku paliw alternatywnych, a także realizuje własne badania i analizy przyczyniające się do jego rozwoju. ORPA.PL, w którego tworzenie zaangażowani zostali eksperci PSPA, agreguje w jednym miejscu nie tylko kluczowe informacje rynkowe i wyniki badań społecznych, ważne dla rozwoju rynku paliw alternatywnych, ale także infrastrukturę ładowania pojazdów niskoemisyjnych. Monitorowana jest także aktualna oferta wszystkich dostępnych w Polsce marek i modeli pojazdów.

Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych

Liczba rejestracji pojazdów elektrycznych w Europie dynamicznie rośnie. W konsekwencji, ogólna liczba aut z napędem elektrycznym poruszających się po drogach Starego Kontynentu może przekroczyć pierwszy milion już w 2018 roku – prognozuje Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych ORPA.PL.

W drugim kwartale 2017 roku w Europie zarejestrowano 49589 pojazdów elektrycznych (pojazdy w pełni elektryczne, pojazdy zasilane ogniwami paliwowymi, hybrydy typu ”plug-in”, samochody elektryczne z range extenderem). Tak wynika z danych opublikowanych przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów (ACEA). Oznacza to wzrost o 45,8 procent w porównaniu z analogicznym okresem w 2016 roku. W segmencie pojazdów w pełni elektrycznych liczba nowych rejestracji wyniosła w drugim kwartale br. 22047 sztuk, co oznacza wzrost o 49,7 proc. W segmencie pojazdów hybrydowych typu „plug-in“ zarejestrowano 26731 nowych pojazdów, co oznacza wzrost o 42,3 proc.

– W 2016 roku wszystkich zarejestrowanych pojazdów elektrycznych w UE było ponad pół miliona. Na koniec tego roku ta liczba może przekroczyć 700 tysięcy, by w 2018 roku osiągnąć pierwszy milion pojazdów elektrycznych na drogach Starego Kontynentu. Na kolejny milion będziemy czekali dużo krócej. Bardzo prawdopodobne, że już w 2019 roku ten wynik zostanie osiągnięty – mówi Maciej Mazur z Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.

Najwięcej samochodów elektrycznych zarejestrowano w drugim kwartale br. w: Niemczech (12137 pojazdów; wzrost o 159,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2016 roku), Wielkiej Brytanii (10279 pojazdów; wzrost o 21,5 proc.), we Francji (9117 pojazdów; wzrost o 13,3 proc.), Szwecji (4271 pojazdów; wzrost o 14 proc.) oraz Belgii (4041 pojazdów, wzrost o 72,6 proc.)
Łącznie, w pierwszej połowie 2018 roku zarejestrowano w Europie 96888 pojazdów elektrycznych oraz 214208 „klasycznych” hybryd, których nie można naładować z gniazdka. Większa dynamika wzrostów jest obserwowana w tym drugim segmencie – wyniosła 61,1 proc. (I połowa 2017 r. vs. I połowa 2016 r.).

W Polsce w drugim kwartale br. zarejestrowano 203 pojazdy elektryczne oraz 3781 „klasycznych” hybryd. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku oznacza to wzrost o 75 proc. w pierwszym segmencie oraz o 57,8 proc. w drugim.

– Drugi kwartał br. był rekordowy zarówno jeśli chodzi o liczbę nowych rejestracji samochodów elektrycznych, jak również dynamikę wzrostów w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Należy się spodziewać utrzymania tego trendu. Coraz większe zainteresowanie elektromobilnością w naszym kraju, przekłada się m.in. na wzrost liczby inwestycji w obszarze infrastruktury oraz coraz większej ilości modeli samochodów elektrycznych dostępnych w polskich salonach – dodaje Maciej Mazur z PSPA.

Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych prowadzi rozszerzony monitoring rynku paliw alternatywnych, a także realizuje własne badania i analizy przyczyniające się do jego rozwoju. ORPA.PL, w którego tworzenie zaangażowani zostali eksperci PSPA, agreguje w jednym miejscu nie tylko kluczowe informacje rynkowe i wyniki badań społecznych, ważne dla rozwoju rynku paliw alternatywnych, ale także infrastrukturę ładowania pojazdów niskoemisyjnych. Monitorowana jest także aktualna oferta wszystkich dostępnych w Polsce marek i modeli pojazdów.

Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych

Najnowsze artykuły