AlertEnergetykaInfrastrukturaInnowacjeLotniska

Ośmiornica wodorowa może zazielenić loty

Samolot ZeroAvia. Fot. ZeroAvia

Samolot ZeroAvia. Fot. ZeroAvia

Spółka Octopus Hydrogen z Wielkiej Brytanii ogłosiła, że rozwinie projekt wytwarzania zielonego wodoru o instalacje pozwalającą tankować samolot HyFlyer II.

HyFlyer II to projekt realizowany przez tę firmę oraz ZeroAvia zakładający rozwój transportu wodorowego w celu redukcji emisji CO2 w różnych sektorach gospodarki. Silnik wodorowy o mocy 600kW był już w stanie przesuwać HyperTruck, mobilną platformę do testów. Teraz czas na rozwiązanie pozwalające zasilić transport lotniczy w paliwo bezemisyjne.

To doskonały cel badań, bo emisje gazów cieplarnianych z lotnictwa odpowiadają za znaczną część emisji globalnych. W przypadku CO2 jest to około 2 procent emisji wytworzonych przez człowieka. Dlatego projekt HyFlyer II zakładający budowę silnika zdolnego do zasilania samolotu z 19 miejscami i zasięgiem 500 mil morskich ma wsparcie rządu brytyjskiego. Pierwszy samolot tego typu miałby trafić na rynek w 2024 roku.

ZeroAvia/Wojciech Jakóbik


Powiązane artykuły

Bundeswehra wyrzuca przetargi za burtę. Dbałość o naturę też

Niemiecki rząd zatwierdził projekt ustawy o przyspieszeniu planowania i zakupów dla sił zbrojnych. Jej celem jest wzmocnienie Bundeswehry. Najważniejszą zmianą...
Autobus wodorowy. Fot. Biznes Alert

Jak wygląda przyszłość wodoru w polskim transporcie?

Liczba czynnych stacji tankowania i pojazdów napędzanych wodorem na ulicach determinuje poziom wykorzystania tej technologii. Obecnie w Polsce jest tylko...

Wyścig zbrojeń w epoce dronów. W centrum rywalizacja Chin z USA

Stany Zjednoczone przyspieszają rewolucję dronową w swoich siłach zbrojnych. Pentagon ogłosił plany powszechnej integracji małych dronów bojowych z każdą gałęzią...

Udostępnij:

Facebook X X X