AlertEnergetykaInfrastrukturaInnowacjeLotniska

Ośmiornica wodorowa może zazielenić loty

Samolot ZeroAvia. Fot. ZeroAvia

Samolot ZeroAvia. Fot. ZeroAvia

Spółka Octopus Hydrogen z Wielkiej Brytanii ogłosiła, że rozwinie projekt wytwarzania zielonego wodoru o instalacje pozwalającą tankować samolot HyFlyer II.

HyFlyer II to projekt realizowany przez tę firmę oraz ZeroAvia zakładający rozwój transportu wodorowego w celu redukcji emisji CO2 w różnych sektorach gospodarki. Silnik wodorowy o mocy 600kW był już w stanie przesuwać HyperTruck, mobilną platformę do testów. Teraz czas na rozwiązanie pozwalające zasilić transport lotniczy w paliwo bezemisyjne.

To doskonały cel badań, bo emisje gazów cieplarnianych z lotnictwa odpowiadają za znaczną część emisji globalnych. W przypadku CO2 jest to około 2 procent emisji wytworzonych przez człowieka. Dlatego projekt HyFlyer II zakładający budowę silnika zdolnego do zasilania samolotu z 19 miejscami i zasięgiem 500 mil morskich ma wsparcie rządu brytyjskiego. Pierwszy samolot tego typu miałby trafić na rynek w 2024 roku.

ZeroAvia/Wojciech Jakóbik


Powiązane artykuły

Mahda: Plan Trumpa na pokój w Ukrainie to krok do przodu i dwa w tył

– Donald Trump nie ma, nie miał i raczej nie będzie miał planu zakończenia wojny rosyjsko-ukraińskiej, który zakładałby jego rzeczywisty,...
Zdjęcie „Bram Piekeł” w Turkmenistanie, wykonane przez Tommoda Sandtorva; Źródło: Wikipedia

Turkmenistan chce wygasić słynny krater z powodów ekologicznych

Słynny, sztucznie stworzony krater w Turkmenistanie, zwany „Bramą Piekeł”, ma zostać wygaszony. Na miejscu uwalnia się metan, który zdaniem ekologów,...
Elon Musk. Źródło: innotechtoday

Tesla chce dostarczać energię elektryczną w Wielkiej Brytanii

Tesla, znana przede wszystkim z produkcji samochodów elektrycznych, złożyła wniosek do brytyjskiego regulatora energetycznego (Ofgem) o dystrybucję energii elektrycznej do...

Udostępnij:

Facebook X X X