AlertEnergetykaInfrastrukturaInnowacjeLotniska

Ośmiornica wodorowa może zazielenić loty

Samolot ZeroAvia. Fot. ZeroAvia

Samolot ZeroAvia. Fot. ZeroAvia

Spółka Octopus Hydrogen z Wielkiej Brytanii ogłosiła, że rozwinie projekt wytwarzania zielonego wodoru o instalacje pozwalającą tankować samolot HyFlyer II.

HyFlyer II to projekt realizowany przez tę firmę oraz ZeroAvia zakładający rozwój transportu wodorowego w celu redukcji emisji CO2 w różnych sektorach gospodarki. Silnik wodorowy o mocy 600kW był już w stanie przesuwać HyperTruck, mobilną platformę do testów. Teraz czas na rozwiązanie pozwalające zasilić transport lotniczy w paliwo bezemisyjne.

To doskonały cel badań, bo emisje gazów cieplarnianych z lotnictwa odpowiadają za znaczną część emisji globalnych. W przypadku CO2 jest to około 2 procent emisji wytworzonych przez człowieka. Dlatego projekt HyFlyer II zakładający budowę silnika zdolnego do zasilania samolotu z 19 miejscami i zasięgiem 500 mil morskich ma wsparcie rządu brytyjskiego. Pierwszy samolot tego typu miałby trafić na rynek w 2024 roku.

ZeroAvia/Wojciech Jakóbik


Powiązane artykuły

tankowiec VILAMOURA, zdjęcie: vesselfinder.com

Tankowiec z milionem baryłek ropy eksplodował u wybrzeży Libii

Tankowiec Vilamoura, który przewoził milion baryłek ropy i wcześniej zawijał do rosyjskich portów, eksplodował u wybrzeży Libii. To kolejny z...
Gazprom. Źródło: Flickr

Plan Putina na ratowanie gospodarki: zabrać innym, dać Gazpromowi

Rosyjski koncern, obłożony zachodnimi sankcjami, doświadcza strat finansowych. W 2023 roku poniósł pierwszą roczną stratę od 20 lat, zdaniem ekspertów...

Orlen oferuje 25 procent rabatu na ładowanie elektryka

Koncern poinformował o promocji, jaką uruchomił dla użytkowników aplikacji Orlen Charge. Przez najbliższe dwa miesiące będą mogli skorzystać z rabatu...

Udostępnij:

Facebook X X X