icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Startuje Kongres Nowej Mobilności 2021

„Fit for 55”, program „Mój Elektryk”, rozwój prywatnej infrastruktury ładowania i wsparcie rynku elektrycznych samochodów używanych – to tylko niektóre tematy, o których będą dyskutować ministrowie, ambasadorzy, prezydenci miast i międzynarodowi eksperci z całego łańcucha wartości sektora e-mobility podczas pierwszego dnia Kongresu Nowej Mobilności 2021, który startuje dzisiaj.

Kongres Nowej Mobilności 2021 to II edycja największego w regionie CEE wydarzenia poświęconego rozwojowi zeroemisyjnego transportu. Konferencja obędzie się w dniach 7-8 października w przestrzeni łódzkiego EC1. Organizatorzy – Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) oraz Miasto Łódź – spodziewają się rekordowej liczby 1000 uczestników, w tym kilkuset ekspertów i praktyków rynku oraz kilkudziesięciu wystawców. Dla gości przygotowano ponad 50 merytorycznych spotkań w formule debat, sesji okrągłego stołu i warsztatów a także wiele wydarzeń towarzyszących, tj. premiery, wystawy i pokazy. Część merytoryczną Kongresu  zainauguruje panel dyskusyjny „Pakiet Fit for 55 – jak wyzwanie może stać się szansą?” z udziałem Hanny Zdanowskiej, prezydent Miasta Łódź, Michała Kurtyki, ministra klimatu i środowiska, Anny Clunes, ambasador Wielkiej Brytanii, Juhy Ottman, ambasadora Finlandii oraz Svena Steina, członka zarządu Volkswagen Group Polska.

– Fit for 55” jest potencjalnym game changerem dla całego sektora transportu w Unii Europejskiej. Jego wprowadzenie oznacza w praktyce koniec silnika spalinowego. Dla Polski, która dysponuje jednym z największych i najstarszych parków samochodowych w UE, oznacza nie tylko poważne wyzwanie, ale również szansę na przyspieszenie dekarbonizacji floty pojazdów. Podczas pierwszego dnia KNM 2021 skupimy się zarówno na „Fit for 55” , jak i innych zagadnieniach o strategicznym znaczeniu dla rozwoju elektromobilności zarówno w Polsce, jak i w całym regionie CEE – mówi Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA.

Kongres Nowej Mobilności 2021 rozpocznie się niemal trzy miesiące po otwarciu pierwszego naboru w ramach programu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej „Mój Elektryk”. W najbliższych tygodniach ma zostać uruchomiony kolejny nabór adresowany m.in. do przedsiębiorców. KNM 2021 jest zatem doskonałą okazją do podsumowania, przedstawienie wniosków i rekomendacji związanych z systemem wsparcia nabywców samochodów elektrycznych w Polsce. W specjalnej sesji motoryzacyjnej na Kongresie poświęconej programowi „Mój Elektryk” wezmą udział zarówno przedstawiciele branży, jak i NFOŚiGW, w tym wiceprezes funduszu, Artur Lorkowski.

– Przyspieszenie elektryfikacji sektora transportu w Polsce, wymaga nie tylko wsparcia rynku nowych pojazdów elektrycznych, ale i używanych. Od momentu przystąpienia do Unii Europejskiej, do Polski sprowadzono 16 mln samochodów, których średnia wieku wynosiła niemal 12 lat. Wielu Polaków po prostu nie stać na kupno pojazdu z salonu, dlatego podczas Kongresu Nowej Mobilności PSPA przedstawi opracowany we współpracy z OTOMOTO raport zawierający kompleksową propozycję systemu dofinansowania zakupu samochodów zeroemisyjnych pochodzących z rynku wtórnego. Podobne instrumenty subsydiów funkcjonują m.in. w Niderlandach, w Niemczech, we Francji i na Litwie – mówi Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA.

Tego, czy Polska ma szansę dogonić kraje Europy Zachodniej  w obszarze e-mobility, będzie można się dowiedzieć na panelu dyskusyjnym „Europa dwóch prędkości – czy jesteśmy skazani na wolniejsze tempo rozwoju zereomisyjnego transportu w regionie CEE?”. Podczas pierwszego dnia KNM 2021 eksperci omówią także kierunki rozwoju niepublicznej infrastruktury ładowania w Polsce. W raporcie „Polish EV Outlook 2021” PSPA szacuje polski potencjał w tym zakresie na ok. 90-115 tys. punktów do 2025 roku Program wydarzenia obejmuje również m.in. sesję tematyczną poświęconą strategii rozwoju nowej mobilności w Polsce, w której wezmą udział przedstawiciele polskich i zagranicznych przedsiębiorstw komunikacji zbiorowej, firm car-sharingowych, ride-sharingowych i samorządów, w tym wiceprezydent Miasta Łódź Adam Wieczorek.

– Zwieńczeniem pierwszego dnia Kongresu Nowej Mobilności 2021 będzie wieczorna, uroczysta gala, podczas której dziennikarze najbardziej zaangażowani w rzetelne informowanie i edukację na temat zeroemisyjnego transportu otrzymają nagrody eMobility Media Awards. Wyróżnimy także marki, które prowadzą najskuteczniejsze kampanie informacyjno-promocyjne, edukacyjne oraz marketingowe na rzecz rozwoju elektromobilności w Polsce  – podsumowuje Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA.

Rejestracja na Kongres Nowej Mobilności 2021 odbywa się poprzez stronę www.kongresnowejmoblinosc.pl. Po jej włączeniu należy wybrać przycisk „Rejestracja” i podać swoje dane oraz odpowiednią kategorię.

Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych

Orlen inwestuje w ekologiczną produkcję biokomponentów paliw w zgodzie z Fit for 55

„Fit for 55”, program „Mój Elektryk”, rozwój prywatnej infrastruktury ładowania i wsparcie rynku elektrycznych samochodów używanych – to tylko niektóre tematy, o których będą dyskutować ministrowie, ambasadorzy, prezydenci miast i międzynarodowi eksperci z całego łańcucha wartości sektora e-mobility podczas pierwszego dnia Kongresu Nowej Mobilności 2021, który startuje dzisiaj.

Kongres Nowej Mobilności 2021 to II edycja największego w regionie CEE wydarzenia poświęconego rozwojowi zeroemisyjnego transportu. Konferencja obędzie się w dniach 7-8 października w przestrzeni łódzkiego EC1. Organizatorzy – Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) oraz Miasto Łódź – spodziewają się rekordowej liczby 1000 uczestników, w tym kilkuset ekspertów i praktyków rynku oraz kilkudziesięciu wystawców. Dla gości przygotowano ponad 50 merytorycznych spotkań w formule debat, sesji okrągłego stołu i warsztatów a także wiele wydarzeń towarzyszących, tj. premiery, wystawy i pokazy. Część merytoryczną Kongresu  zainauguruje panel dyskusyjny „Pakiet Fit for 55 – jak wyzwanie może stać się szansą?” z udziałem Hanny Zdanowskiej, prezydent Miasta Łódź, Michała Kurtyki, ministra klimatu i środowiska, Anny Clunes, ambasador Wielkiej Brytanii, Juhy Ottman, ambasadora Finlandii oraz Svena Steina, członka zarządu Volkswagen Group Polska.

– Fit for 55” jest potencjalnym game changerem dla całego sektora transportu w Unii Europejskiej. Jego wprowadzenie oznacza w praktyce koniec silnika spalinowego. Dla Polski, która dysponuje jednym z największych i najstarszych parków samochodowych w UE, oznacza nie tylko poważne wyzwanie, ale również szansę na przyspieszenie dekarbonizacji floty pojazdów. Podczas pierwszego dnia KNM 2021 skupimy się zarówno na „Fit for 55” , jak i innych zagadnieniach o strategicznym znaczeniu dla rozwoju elektromobilności zarówno w Polsce, jak i w całym regionie CEE – mówi Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA.

Kongres Nowej Mobilności 2021 rozpocznie się niemal trzy miesiące po otwarciu pierwszego naboru w ramach programu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej „Mój Elektryk”. W najbliższych tygodniach ma zostać uruchomiony kolejny nabór adresowany m.in. do przedsiębiorców. KNM 2021 jest zatem doskonałą okazją do podsumowania, przedstawienie wniosków i rekomendacji związanych z systemem wsparcia nabywców samochodów elektrycznych w Polsce. W specjalnej sesji motoryzacyjnej na Kongresie poświęconej programowi „Mój Elektryk” wezmą udział zarówno przedstawiciele branży, jak i NFOŚiGW, w tym wiceprezes funduszu, Artur Lorkowski.

– Przyspieszenie elektryfikacji sektora transportu w Polsce, wymaga nie tylko wsparcia rynku nowych pojazdów elektrycznych, ale i używanych. Od momentu przystąpienia do Unii Europejskiej, do Polski sprowadzono 16 mln samochodów, których średnia wieku wynosiła niemal 12 lat. Wielu Polaków po prostu nie stać na kupno pojazdu z salonu, dlatego podczas Kongresu Nowej Mobilności PSPA przedstawi opracowany we współpracy z OTOMOTO raport zawierający kompleksową propozycję systemu dofinansowania zakupu samochodów zeroemisyjnych pochodzących z rynku wtórnego. Podobne instrumenty subsydiów funkcjonują m.in. w Niderlandach, w Niemczech, we Francji i na Litwie – mówi Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA.

Tego, czy Polska ma szansę dogonić kraje Europy Zachodniej  w obszarze e-mobility, będzie można się dowiedzieć na panelu dyskusyjnym „Europa dwóch prędkości – czy jesteśmy skazani na wolniejsze tempo rozwoju zereomisyjnego transportu w regionie CEE?”. Podczas pierwszego dnia KNM 2021 eksperci omówią także kierunki rozwoju niepublicznej infrastruktury ładowania w Polsce. W raporcie „Polish EV Outlook 2021” PSPA szacuje polski potencjał w tym zakresie na ok. 90-115 tys. punktów do 2025 roku Program wydarzenia obejmuje również m.in. sesję tematyczną poświęconą strategii rozwoju nowej mobilności w Polsce, w której wezmą udział przedstawiciele polskich i zagranicznych przedsiębiorstw komunikacji zbiorowej, firm car-sharingowych, ride-sharingowych i samorządów, w tym wiceprezydent Miasta Łódź Adam Wieczorek.

– Zwieńczeniem pierwszego dnia Kongresu Nowej Mobilności 2021 będzie wieczorna, uroczysta gala, podczas której dziennikarze najbardziej zaangażowani w rzetelne informowanie i edukację na temat zeroemisyjnego transportu otrzymają nagrody eMobility Media Awards. Wyróżnimy także marki, które prowadzą najskuteczniejsze kampanie informacyjno-promocyjne, edukacyjne oraz marketingowe na rzecz rozwoju elektromobilności w Polsce  – podsumowuje Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA.

Rejestracja na Kongres Nowej Mobilności 2021 odbywa się poprzez stronę www.kongresnowejmoblinosc.pl. Po jej włączeniu należy wybrać przycisk „Rejestracja” i podać swoje dane oraz odpowiednią kategorię.

Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych

Orlen inwestuje w ekologiczną produkcję biokomponentów paliw w zgodzie z Fit for 55

Najnowsze artykuły