– W obecnej perspektywie unijnej inwestujemy w poprawę komfortu i prędkości podróżowania pasażerów. W przyszłej, do roku 2020, będziemy kontynuować te działania, ale w większym stopniu skupimy się na usprawnieniu ruchu towarowego – mówi DGP Remigiusz Paszkiewicz, prezes PKP PLK.
– Do 2020 r. prędkość handlowa pociągów towarowych powinna wzrosnąć na głównych szlakach cargo co najmniej dwukrotnie – zapowiada.
Dziennik Gazeta Prawna oblicza na podstawie listy przedsięwzięć dofinansowanych z Unii Europejskiej na lata 2014–2020, że w ciągu najbliższych siedmiu lat z Brukseli do 28 mld zł dofinansowania wspomoże polską kolej. Przy dodaniu środków z budżetu, pożyczek i wpływów z Funduszu Kolejowego, PKP PLK mogą wydać w latach 2014–2020 nawet 36 mld zł.
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna