PGE Obrót ostrzega klientów przed fałszywi e-mailami

3 czerwca 2019, 12:45 Alert

PGE Obrót z Rzeszowa, zajmująca się w Grupie PGE sprzedażą energii do odbiorców końcowych ostrzega klientów przed fałszywymi wiadomościami e-mail wzywającymi do uregulowania rzekomych zaległych należności.

Jak poinformował PAP rzecznik prasowy firmy Mariusz Majewski, do pracowników PGE Obrót docierają sygnały od osób, które otrzymują fałszywe wiadomości e-mail wzywające do uregulowania rzekomych zaległych należności. „Wiadomości przesyłane są z adresu biuro@pge.pl. Nadawca, podpisujący się jako Michał Sajewicz, informuje o rzekomo błędnym wyliczeniu wcześniejszej faktury i wzywa do uregulowania wskazanej różnicy” – dodał. Zgłoszenia dotyczące fałszywych maili spółka odnotowuje w całej Polsce.

Majewski zaapelował do klientów firmy o zachowanie szczególnej uwagi. „Prosimy o przekazanie ostrzeżenia rodzinom i znajomym. Prosimy również o niewpłacanie pieniędzy na konto przekazywane w fałszywej korespondencji, a w przypadku jakichkolwiek wątpliwości o kontakt z infolinią PGE: (+48) 422 222 222” – powiedział. Sprawę fałszywych e-maili PGE Obrót zgłosiła do prokuratury.

Rzecznik przypomniał, że działania nieuczciwych sprzedawców to problem, z którym zmagają się wszyscy operatorzy usług. „PGE Obrót opiera swoją działalność na transparentności oraz uczciwej konkurencji, polegającej m.in. na dokładnym informowaniu klientów o swoich produktach i usługach” – podkreślił. Spółka posiada m.in. certyfikat Kodeksu Dobrych Praktyk w ramach Towarzystwa Obrotu Energią (TOE). Co roku włącza się również ogólnopolską kampanię informacyjną „Sprawdź kto sprzedaje Ci energię”, mającą na celu ostrzeganie przed nieuczciwymi praktykami sprzedaży prądu i gazu na rynku.

„Prowadzimy też własne akcje informacyjne ostrzegające oraz informujące klientów, jak nie dać się oszukać, a także przypominające o prawach konsumentów i zachęcające do dokładnego czytania wszelkiego rodzaju umów” – zaznaczył Majewski.

Polska Agencja Prasowa