icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Pierwszy transport do Chin trasą transkaspijską

Spółka PKP LHS wspólnie z firmą Far East Land Bridge (FELB) organizuje pierwszy przewóz kontenera trasą transkaspijską, ze Sławkowa w woj. śląskim do Urumczi w zachodnich Chinach. Celem projektu jest przetestowanie nowej trasy kolejowej pomiędzy krajami Europy i Azji.

– Uruchamiamy trasę, która jest krótsza od szlaku morskiego i znacznie tańsza od transportu lotniczego. Wpisuje się w potrzeby spedytorów i gestorów ładunków, którzy chcą uniknąć długotrwałego transportu morskiego, ominąć kolejki do załadunku w azjatyckich portach, sprawnie pokonać granicę z Unią Europejską i zapewnić dostawy ładunków „just-in-time” – mówi Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa.

– Wspólnie z PKP LHS mamy wielkie plany dotyczące wykorzystania najbardziej na zachód wysuniętej linii kolejowej o szerokości 1520 mm – dodaje Wilhelm Patzner, Chief Executive Officer FELB. Jesteśmy dumni, że otwieramy nowy szlak, zwłaszcza, że korytarz transkaspijski odpowiada na coraz większe zapotrzebowanie na eksport żywności z Europy do Chin. Włoskie kiwi czy polskie jabłka, nie mówiąc już o mięsie czy słodyczach z całej Europy będą mogły w niecałe 20 dni znaleźć się w Chinach – dodaje Patzner.

Międzynarodowa Transkaspijska Trasa Transportowa (TMTM) – Middle Corridor prowadzi z Chin, przez Kazachstan, Morze Kaspijskie, Azerbejdżan, Gruzję, Morze Czarne i Ukrainę. Dociera do Sławkowa na Śląsku, gdzie zlokalizowany jest najdalej na Zachód położony terminal przeładunkowy na linii szerokotorowej. Obecnie może on realizować przeładunki na poziomie ok. 280 tys. TEU rocznie.
W 2020 roku koleje kazachskie przewiozą 800 tysięcy kontenerów zmierzających z Chin do Europy.

lhs.com.pl

Spółka PKP LHS wspólnie z firmą Far East Land Bridge (FELB) organizuje pierwszy przewóz kontenera trasą transkaspijską, ze Sławkowa w woj. śląskim do Urumczi w zachodnich Chinach. Celem projektu jest przetestowanie nowej trasy kolejowej pomiędzy krajami Europy i Azji.

– Uruchamiamy trasę, która jest krótsza od szlaku morskiego i znacznie tańsza od transportu lotniczego. Wpisuje się w potrzeby spedytorów i gestorów ładunków, którzy chcą uniknąć długotrwałego transportu morskiego, ominąć kolejki do załadunku w azjatyckich portach, sprawnie pokonać granicę z Unią Europejską i zapewnić dostawy ładunków „just-in-time” – mówi Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa.

– Wspólnie z PKP LHS mamy wielkie plany dotyczące wykorzystania najbardziej na zachód wysuniętej linii kolejowej o szerokości 1520 mm – dodaje Wilhelm Patzner, Chief Executive Officer FELB. Jesteśmy dumni, że otwieramy nowy szlak, zwłaszcza, że korytarz transkaspijski odpowiada na coraz większe zapotrzebowanie na eksport żywności z Europy do Chin. Włoskie kiwi czy polskie jabłka, nie mówiąc już o mięsie czy słodyczach z całej Europy będą mogły w niecałe 20 dni znaleźć się w Chinach – dodaje Patzner.

Międzynarodowa Transkaspijska Trasa Transportowa (TMTM) – Middle Corridor prowadzi z Chin, przez Kazachstan, Morze Kaspijskie, Azerbejdżan, Gruzję, Morze Czarne i Ukrainę. Dociera do Sławkowa na Śląsku, gdzie zlokalizowany jest najdalej na Zachód położony terminal przeładunkowy na linii szerokotorowej. Obecnie może on realizować przeładunki na poziomie ok. 280 tys. TEU rocznie.
W 2020 roku koleje kazachskie przewiozą 800 tysięcy kontenerów zmierzających z Chin do Europy.

lhs.com.pl

Najnowsze artykuły