PKN Orlen może poszukać partnera do projektu budowy terminalu LNG w Kanadzie

19 czerwca 2017, 09:45 Alert
Metanowiec LNG Clean Ocean w Świnoujściu. Fot. PGNiG Metanowiec LNG Clean Ocean w Świnoujściu. Fot. PGNiG

PKN Orlen, posiadający 10,7 proc. udziałów w spółce Pieridae Energy, która przygotowuje projekt budowy terminala eksportowego LNG Goldboro na wschodzie Kanady, nie wyklucza potencjalnej współpracy z innymi partnerami w tym przedsięwzięciu – poinformowało PAP Biznes biuro prasowe spółki.

„Mimo że projekt uzyskał już najważniejsze pozwolenia regulacyjne nadal jest na bardzo wczesnym etapie realizacji. Decyzja inwestycyjna o budowie terminala LNG ma zapaść w tym roku i uzależniona jest od uzyskania finansowania etapu przygotowawczego” – poinformowano PAP Biznes.

„PKN Orlen na bieżąco monitoruje postępy w realizacji projektu i nie wyklucza potencjalnej współpracy z innymi partnerami w tym przedsięwzięciu” – podaje biuro.

Budowa terminalu LNG z udziałami PKN Orlen stoi

PKN Orlen posiada udziały w spółce Pieridae Energy, która przygotowuje projekt budowy terminala eksportowego LNG o nazwie Goldboro. Zostały one zostały nabyte w ramach transakcji zakupu kanadyjskiej spółki Kicking Horse Energy w grudniu 2015 roku. Celem transakcji był zakup atrakcyjnych złóż produkcyjnych.
Jak informuje płocki koncern, Goldboro jest przedsięwzięciem zintegrowanym, obejmującym cały łańcuch wartości – od wydobycia gazu poprzez dostarczenie go do terminala, skraplanie i eksport.

W przesłanych PAP Biznes odpowiedziach Orlen wskazał, że założenia dla realizacji projektu „pozostają niezmienne w stosunku do wcześniej komunikowanych informacji”.

Wcześniej informowano, że – zgodnie z założeniami – projekt ma zostać ukończony w 2021 roku. Przepustowość terminala ma wynieść 10 mln ton rocznie.

Terminal LNG z udziałami PKN Orlen bliżej powstania

Polska Agencja Prasowa