PKN Orlen ma już 20 stacji paliw na Słowacji. Kolejne siedem pod marką Benzina-Grupa Orlen ma powstać u naszego południowego sąsiada w 2021 roku.
– Zgodnie z zapowiedziami do końca tego roku podwoiliśmy liczbę posiadanych stacji na Słowacji. Wyniki sprzedaży pokazują, że sieć Grupy Orlen cieszy się zaufaniem kierowców i ma duży potencjał wzrostu. Koncentrujemy się na dalszym rozwoju, aby osiągnąć pozycję jednego z liderów sprzedaży detalicznej na Słowacji. Nasze działania wpisują się w założenia strategii grupy Orlen do 2030 roku, w której mocno stawiamy na dalszy dynamiczny rozwój tego segmentu – mówi Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.
Grupa Orlen weszła na słowacki rynek detaliczny w kwietniu 2019 roku. Obecnie posiada tam 20 stacji pod marką Benzina Orlen. Podobnie jak w Czechach, na słowackich stacjach dostępne są polskie produkty m.in. napoje, artykuły spożywcze, oleje i płyny eksploatacyjne. Aktualnie słowaccy kierowcy korzystają ze stacji paliw Orlenu zlokalizowanych w obszarach miejskich w Malackach, Holicach, Lužiankach, Šelpicach, Šuranach, Strečnie, Tesárských Mlyňanach, Senec, Ružomberok, Byteč, Dunajská Streda i od niedawna również w Trebaticach koło Piešťany i w Kysucké Nové Mesto. Kolejne obiekty, po niezbędnych modernizacjach i remontach, będą dostępne dla słowackich kierowców w 2021 roku.
Orlen podaje, że najszybciej rosnącym segmentem sprzedaży na stacjach paliw Benzina – Grupa Orlen jest oferta gastronomiczna, której wolumeny w Czechach wzrosły przez ostatnie osiem lat o 320 procent. – Cieszy się ona również dużym zainteresowaniem wśród kierowców na Słowacji. Dodatkowo, na otwartej właśnie stacji w Trebaticach mogą oni dodatkowo skorzystać z nowoczesnej i ekologicznej myjni samochodowej – czytamy w komunikacie.
Grupa Orlen dysponuje siecią ponad 2840 stacji paliw w Polsce, Czechach, Niemczech, Słowacji i na Litwie. Przekonuje, że konsekwentnie podnosi standard obiektów oraz rozszerza ofertę pozapaliwową. Na koniec trzeciego kwartału 2020 roku w ramach sieci funkcjonowało ponad 2181 punktów gastronomicznych Stop Cafe oraz star Connect, w tym blisko 592 sklepów convenience pod marką O!SHOP.
PKN Orlen/Mariusz Marszałkowski