Mimo spadku konsumpcji na produkty naftowe w Niemczech PKN Orlen wierzy, że obroni się na tym rynku. Podkreśla, że sprzedaż na tamtejszych stacjach grupy jest na stałym poziomie.
– Rynek niemiecki jest bardzo dojrzały, więc spadek konsumpcji jest czynnikiem charakterystycznym dla tego rynku. Jednak nasza sprzedaż jest na stałym poziomie niezależnie od spadku konsumpcji i kolejnych prognoz, a więc udział w rynku może być jeszcze większy – powiedział Rafał Warpechowski, Dyrektor Wykonawczy ds. Planowania i Raportowania PKN Orlen podczas konferencji wynikowej za drugi kwartał 2018 roku.
PKN Orlen jest obecny na rynku niemieckim poprzez spółkę Orlen Deutschland, w której posiada 100 procent akcji. Zajmuje się ona sprzedażą detaliczną paliw w Niemczech na stacjach paliw pod marką STAR.
Należąca do Grupy sieć STAR liczy 565 stacji paliw utrzymuje ok. 6-procentowy udział na niemieckim rynku detalicznym.